۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
خشکسالی ۴۰ درصد کلزای خراسان شمالی را نابود کرد
معاون تولیدات گیاهی خراسان شمالی:

خشکسالی ۴۰ درصد کلزای خراسان شمالی را نابود کرد

بجنورد- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۴۰ درصد مزارع کلزای این استان به علت نبود بارش مؤثر و کاهش آبیاری از بین رفته است.

به گزارش بازار؛ به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان شمالی، محمدجواد تشکری با اشاره به از بین رفتن ۴۰ درصد مزارع کلزای استان اظهار داشت: با توجه به آغاز برداشت کلزا از سطح کشتزارهای این استان، طبق الگوی کشت باید حدود چهار هزار هکتار از کشتزارهای این استان دانه روغنی کلزا کشت می‌شد که کشاورزان استان بیش از سه هزار هکتار این محصول را کشت کردند.

وی بابیان اینکه در سال زراعی جاری کلزا از ناحیه حوادث مختلف دچار خسارت شد و تنها حدود ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار به بار نشسته است  افزود: پیش‌بینی می‌شود از این سطح باقی‌مانده، حدود سه هزار تن دانه روغنی محصول کلزا برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اضافه کرد: این محصول در قالب خرید تضمینی از کشاورزان با نرخ مصوب ۱۱ هزار ریالی از سوی دولت خریداری می‌شود.

تشکری بابیان اینکه کشت کلزا در تناوب با گندم و جو در افزایش عملکرد محصول بسیار مؤثر است، گفت: رعایت این روش موجب کاهش و کنترل علف‌های هرز و بیماری‌های گندم می‌شود.

وی اظهار داشت: کلزا یکی از گیاهان مناطق معتدل است و سازگاری خوبی هم با این نوع اقلیم دارد و البته در کنار آن، سایر دانه‌های روغنی ازجمله آفتابگردان و کنجد نیز در خراسان شمالی کشت می‌شود.

کد خبر: ۹۱٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha