۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
تفاهمنامه تعدیل انرژی با ۱۲۰۰ واحدصنعتی اردبیل/۱۰ میلیاردتومان بسته تشویقی به صنعتگران پرداخت می شود
مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل خبر داد

تفاهمنامه تعدیل انرژی با ۱۲۰۰ واحدصنعتی اردبیل/۱۰ میلیاردتومان بسته تشویقی به صنعتگران پرداخت می شود

اردبیل - مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل از امضای تفاهمنامه با هدف تعدیل مصرف انرژی در واحدهای صنعتی با یک‌هزار و ۲۰۰ مجموعه تولیدی و صنعتی استان اردبیل خبر داد.

حسین قدیمی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ما تابستان سختی را پیش رو داریم که از چند جهت مصرف انرژی باید با احتیاط بیشتر انجام شود تا ما با خاموشی‌های گسترده در بخش‌های خانگی، اداری و صنعتی روبه‌رو نشویم.

وی به افزایش پنج درجه‌ای دمای هوا در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: افزایش هر درجه دمای هوا با افزایش یک‌هزار و ۲۰۰ مگاواتی برق همراه است که در حال حاضر میزان مصرف برق استان به ۴۰۰ مگاوات افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل تصریح کرد: در کنار این موضوع خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها بحران جدی را به وجود آورده که استفاده زودهنگام از پمپ چاه‌های کشاورزی بر افزایش مصرف انرژی و پیک باری افزوده است.

با افزایش دما میزان مصرف دستگاه‌های سرمایشی نیز افزایش می‌یابد
قدیمی افزود: با افزایش دما میزان مصرف دستگاه‌های سرمایشی نیز افزایش می‌یابد و در کنار آن به دلیل کم آبی نیروگاه‌های آبی کشور بین سه هزار تا چهار هزار مگاوات تولید برق خود را از دست می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار این عوامل تعمیرات فصلی در نیروگاه‌ها به ویژه در خردادماه بر دامنه مشکلات افزوده است و در کنار آن ما با پدیده رمز ارزها روبه‌رو هستیم که به اندازه دو میلیون مشترک برق مصرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل میزان مصرف برق در تجهیزات رمز ارز را پنج برابر مصرف استان اعلام کرد و ادامه داد: هر دستگاه ماینر دو تا سه کیلووات برق مصرف می‌کند که به اندازه برق مصرفی ۳۵ پنکه، پنج کولر آبی و یک کولر گازی است.

پرداخت ۲۰ میلیون تومان جایزه برای افراد مطلع از فعالیت ماینرها
وی از پرداخت ۲۰ میلیون تومان جایزه برای افراد مطلع از فعالیت ماینرها خبر داد و اضافه کرد: ما به صراحت اعلام می‌کنیم اگر همشهریان گزارش موثقی از فعالیت رمز ارزها ارائه کنند، تا سقف ۲۰ میلیون تومان جایزه نقدی برای آنها در نظر گرفته شده تا از طریق سامانه ۱۲۱ می‌توانند به شرکت توزیع برق اطلاع دهند.

قدیمی بیان کرد: ما به هیچ وجه در استان اردبیل دستگاه‌ها و تجهیزات رمز ارز مجوزدار نداریم و همه فعالیت‌ آنها غیرقانونی است به طوری که در ماه‌های اخیر بیش از یک‌هزار و ۴۳۰ دستگاه بیدکویین در استان کشف و ضبط شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل در ادامه به اجرای طرح تشویقی برق امید اشاره کرد و گفت: با عنایت دولت و برای ترغیب و تشویق مردم به استفاده بهینه از انرژی این طرح در حال حاضر در حال اجراست به گونه‌ای که ساکنان شهرهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در گرمترین ماه‌های سال با مصرف ۱۵۰ کیلووات می‌توانند از مزایای این طرح که استفاده رایگان از انرژی‌ است، بهره‌مند شوند.

در استان اردبیل ۲۰ درصد مشترکان پرمصرف و ۲۵ درصد کم مصرف هستند
قدیمی افزود: در سایر شهرهای استان که وضعیت اقلیمی خنک‌تری دارند تا ۱۰۰ کیلووات مصرف برق رایگان بوده و در ماه‌های غیر از خرداد، تیر، مرداد و شهریور با مصرف ۸۰ کیلووات می‌توانند از مزایای برق رایگان بهره‌مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در استان اردبیل ۲۰ درصد مشترکان پرمصرف و ۲۵ درصد کم مصرف هستند که بخشودگی شامل ۲۵ درصد مصرف‌کنندگان و مشترکان کم مصرف است که از طریق سامانه برق من می‌توانند در جریان تخفیفات ویژه و بیش از ۴۰ نوع خدمات قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل به مصرف برق در واحدهای صنعتی استان اشاره کرد و ادامه داد: ۱۵ درصد انرژی مصرفی در استان در واحدهای صنعتی است که در این زمینه به نسبت سال گذشته ما با یک جهش هفت درصدی روبه‌رو هستیم.

بیش از ۳۵ مگاوات به ظرفیت برق مصرفی واحدهای صنعتی افزوده شده است
قدیمی خاطر نشان کرد: در یک سال اخیر بیش از ۳۵ مگاوات به ظرفیت برق مصرفی واحدهای صنعتی افزوده شده به طوری که در آستانه فصل گرم سال با انعقاد قرارداد با یک‌هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی سعی می‌کنیم به مدیریت مصرف در این واحدها کمک کنیم.

وی از ارائه بسته‌های تشویقی برای مشترکان صنعتی خبر داد و اضافه کرد: امسال ۱۰ میلیارد تومان بسته تشویقی به واحدهای صنعتی پرداخت می‌شود که پرداختی ما در سال گذشته برای واحدهای صنعتی دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل بیان کرد: مقرر است در ساعات اوج مصرف از ۱۲ ظهر تا ۱۷ عصر واحدهای صنعتی و صنایع بزرگ همچنین بخش‌های کشاورزی به ویژه پمپاژ آب‌ها در مصرف برق صرفه‌جویی کرده و تعدیلی را در این زمینه انجام دهند.

کد خبر: ۹۱٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha