۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
چگونه در کمتر در ۵ دقیقه بیمه بدنه خودرو بخریم؟

چگونه در کمتر در ۵ دقیقه بیمه بدنه خودرو بخریم؟

خرید آنلاین بیمه بدنه خودرو

خرید بیمه بدنه خودرو یکی از متداول‌ترین اقدامات بیمه‌گزاران است. بیمه بدنه خودرو اجباری نیست. با این همه برای دارندگان خودرو ضروری به نظر می‌رسد.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: خرید بیمه بدنه خودرو یکی از متداول‌ترین اقدامات بیمه‌گزاران است. بیمه بدنه خودرو اجباری نیست. با این همه برای دارندگان خودرو ضروری به نظر می‌رسد. شرکت بیمه‌گذار با پوشش‌های بیمه بدنه قادر به پرداخت خسارت آسیب‌های خودروهاست.  بیمه بدنه ماشین از اهمیت برخوردار است. خرید بیمه بدنه به روش‌های مختلفی مقدور است. خرید آنلاین آن یکی از از رایج ترین روش‌هاست که از آلودگی هوا، حجم ترافیک و اتلاف وقت شما می‌کاهد.

در خرید بیمه بدنه خودرو نکات مختلفی وجود دارند. هر یک از این نکات نیز شرایط خاص خود را دارند. در ادامه این مطلب به بررسی کامل خواهیم پرداخت. از این رو همراه ما باشید.

بیمه بدنه چیست و چرا باید بیمه بدنه خودرو داشته باشیم؟

بیمه خودروها، برای تضمین خسارت‌های احتمالی حوادث امری لازم و ضروری است. یکی از انواع بیمه‌هایی که برای رانندگان و وسایل نقلیه بسیار مفید واقع می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است.بیمه گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه بدنه ، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه میکند. شرکت بیمه، طبق بیمه بدنه ماشین، درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.

ضمنا بیمه اجباری هم برای اتومبیل وجود دارد: تمامی اشخاص که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می بینند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفته و این بیمه هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می کند. راننده مقصر هم می تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که شاخه ای جدید از  بیمه شخص ثالث خودرو به شمار می آید استفاده کند.

بیمه ‌بدنه خودرو چه خسارت هایی را پوشش می‌دهد؟

پوشش‌های بیمه بدنه به دو دسته اصلی و فرعی یا اضافی تقسیم می‌شوند:

خطرات اصلی تحت پوشش بیمه بدنه شامل موارد زیر هستند:

  • سرقت کلی
  • خساراتی که حین نجات و انتقال خودرو به آن وارد می‌شود
  • رخ دادن حادثه برای اتومبیل
  • خساراتی که با رخ دادن حوادث آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه (آصا) به وسیله‌نقلیه بیمه‌شده و یا وسایل یدکی همراه آن ها وارد می‌شود.
  • خسارت‌های لاستیک و چرخ‌های موضوع بیمه‌شده بیمه‌گر تعهد به پرداخت خسارت باتری خودرو و لاستیک ها تا مبلغی معادل ۵۰ درصد مبلغ نوی آن ها می دهد.

خطرات زیر تحت پوشش اصلی بیمه بدنه ماشین نیستند ولی بیمه گزاران با پرداخت مبلغ اضافی برای حق‌بیمه‌ از پوشش‌های اضافی زیر بهره‌مند می‌شوند:

  • دزدی در جای لوازم خودرو از قبیل رادیو پخش، رینگ ، لاستیک ، آینه ها و سایر لوازم خودرو
  • شکستن شیشه به علتی غیر از خطرات اصلی
  • غرامت عدم استفاده از خودرو درهنگام تعمیرات
  • حوادث طبیعی شامل سیل، زلزله، آتشفشان
  • حوادث ناشی از پاشیدن مواد شیمیایی نظیر اسید و رنگ

چه مدارکی برای خرید بیمه بدنه اتومبیل نیاز داریم؟

مدارک مختلفی برای خرید بیمه بدنه خودرو نیاز است. مدارک یاد شده برای خودرو صفر کیلومتر یا کارکرده متفاوت هستند:

مدارک مورد نیاز خرید بیمه خودروی صفر کیلومتر

هنگام خرید بیمه بدنه برای خودروی صفر کیلومتر، مدارک زیر ضروری هستند:

۱. برگه سبز یا سند خودروی خودتان را به شرکت بیمه گذار مورد نظر ارائه دهید. شرکت بیمه با این مدارک، اطلاعات مختلفی به دست می‎آورند. به عنوان مثال، می‌توان به تاریخ شماره‌گذاری خودروی صفر اشاره کرد.

۲. تصویر کارت ماشین صفر کیلومتر

۳. بازدید از خودروی صفر کیلومتر. بازدید از خودرو روش‌های خاص خود را دارد. مثلا، بیمه‌گذار می‌تواند خودروی خود را به محل بیمه ببرد. گزینه دوم، آمدن نماینده شرکت بیمه به محل مدنظر بیمه‌گزار است.

مدارک مورد نیاز جهت خرید بیمه خودرو کارکرده

اگر خودروی شما کارکرده باشد، نیاز است تا مدارک متفاوتی را نسبت به نوع خودروی صفر تامین کنید که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • داشتن اصل سوابق بیمه‌نامه قبلی
  • به همراه داشتن اصل کارت خودرو
  • داشتن اصل کارت ملی
  • ارائه فرم پرسشنامه و همچنین تائیدیه و امضای آن

به غیر از موارد مذکور، مبلغ بیمه بدنه اهمیت بسیار بالایی دارد. این نرخ بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شوند. اگر قصد دارید تا به استعلام بیمه بدنه خودروی خود بپردازید، به مواردی همچون ارزش خودرو, نوع خودرو و… توجه کنید. این عوامل در قیمت خرید بیمه بدنه خودرو تاثیرگذار هستند.

چگونه می توان بیمه بدنه را آنلاین خرید؟

چگونه  درکمتر در 5 دقیقه بیمه بدنه خودرو بخریم؟

بازدید خودرو برای صدور بیمه بدنه الزامی  است

بسیاری از افراد انجام آنلاین کارها را ترجیح می‌دهند. استفاده از اینترنت باعث سرعت العمل بیشتر و در نهایت صرفه جویی در زمان می‌شود. خرید آنلاین بیمه بدنه خودرو نیز میسر شده است. شرکت‌های مختلفی خدمات خرید آنلاین بیمه‌های مختلف را ارائه می‌دهند. خرید آنلاین بیمه بدنه خودرو از سامانه‌های اینترنتی خرید بیمه، امکان استعلام و مقایسه قیمت بیمه‌نامه بدنه شرکت‌های مختلف را در پی دارد و سبب میشود شما بهترین خرید بیمه بدنه ماشین را تجربه نمایید.

بیمه دات کام یکی از معتبرترین این سامانه‌های اینترنتی خرید بیمه به حساب می‌آید. این سامانه شرایط خرید آنلاین انواع بیمه خودرو نظیر بیمه بدنه ماشین ، بیمه شخص ثالث خودرو و سایر انواع بیمه‌ها نظیر بیمه کرونا، بیمه درمان ، بیمه آتش سوزی و ...  را فراهم آورده است.

در خرید بیمه بدنه خودرو به صورت اینترنتی، می توانید با مشاوران فعال bimeh.com تماس حاصل بفرمایید. همچنین شما می‌توانید سوالات بیمه‌ای خودتان از این متخصصان بپرسید؛. خرید بیمه بدنه خودرو اهمیت بسیار بالایی را دارد. استفاده از این بیمه ماشین ضروری نیست. هیچ اجباری هم برای تهیه آن وجود ندارد؛ ولی با دارا بودن بیمه بدنه، می‌توان هزینه های کمتر برای آسیب‌های خودرو پرداخت.

برگرفته از سایت بیمه دات کام (bimeh.com)

کد خبر: ۹۱٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha