۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
سرنوشت بورس در انتظار رمز ارزها | بانک مرکزی باید به حوزه رمزارزها ورود کند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با بازار:

سرنوشت بورس در انتظار رمز ارزها | بانک مرکزی باید به حوزه رمزارزها ورود کند

ولی اسماعیلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: افرادی که به حوزه رمز ارزها ورود می‌کنند، بعضاً اطلاعات و شناخت کافی را ندارند و صرفاً به دلیل آنکه بازار بورس دچار زیان شده است، به این حوزه ورود کرده‌اند.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار با تاکید بر اینکه بانک مرکزی حتماً باید به حوزه رمز ارزها ورود کند، اظهار داشت: حدود یک سال پیش و در اوایل کار مجلس یازدهم، ما تذکرات زیادی درباره بازار بورس در مجلس مطرح  و جلسات مختلفی در این باره برگزار کردیم چرا که خبر هایی به ما می رسید مبنی بر اینکه قرار است اتفاقاتی در بازار بورس به وقوع بپیوندد و مردم دچار ضرر و زیان شوند. 

وی بیان کرد: ما در آن مقطع با مسئولان ذیربط جلساتی را برگزار کردیم و به آنان گفتیم که بازار سرمایه مطابق با استانداردها و شرایط کارشناسی شده پیش نمی رود و باید تدابیری برای برون رفت از این مشکلات اتخاذ شود که متاسفانه این مسائل مورد توجه قرار نگرفت و بازار بورس دچار مشکل شد. 

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه همان اتفاقی که درباره بازار بورس پیش‌بینی کرده بودیم، در حال رخ دادن برای رمز ارزها است. بانک مرکزی هیچ اطلاعاتی به کسانی که وارد حوزه رمز ارزها شده‌اند، ارائه نداده است. 

وی ادامه داد: افرادی که این روزها به حوزه رمز ارزها ورود می‌کنند، بعضاً اطلاعات و شناخت کافی را ندارند و صرفاً به دلیل آنکه بازار بورس دچار ضرر و زیان شده است، به این موضوع ورود کرده اند ‌و این مسئله باعث می‌شود که مردم در آینده ضربه بخورند. 

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر استخراج ارزهای دیجیتالی، تاثیرات منفی خود را روی برق و انرژی کشور گذاشته است. البته مشکلات حوزه برق فقط مربوط به این موضوع نیست و ناشی از کم کاری وزارت نیرو و بانک مرکزی است. 

اسماعیلی تاکید کرد: بانک مرکزی باید به حوزه رمزارزها ورود داشته باشد و مباحث مربوط به این حوزه را قانون‌مند و نظام مند کند و اطلاعات کارشناسی لازم در این باره را به مردم ارائه کند. 

وی گفت: اگر بانک مرکزی به حوزه رمز ارزها به موقع ورود نکند، مردم در این زمینه هم ضرر و زیان خواهند کرد. فارغ از اینکه این مسئله منجر به مشکلاتی برای مردم می‌شود، اگر مدیریت کافی در این زمینه وجود نداشته باشد، ما در حوزه برق هم مشکلاتی خواهیم داشت. 

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این زمینه، ما شاهد یک سردرگمی و به‌هم‌ریختگی در بانک مرکزی هستیم. امیدواریم که دولت در این مقطع، کارشناسان و متخصصان ذیربط را به کار گیرد تا اطلاعات کارشناسی شده لازم در خصوص رمز ارزها را به مردم ارائه دهند و برنامه هایی را تدوین کنند تا در این زمینه مردم دچار مشکل نشوند و شاهد بحران هایی مانند آنچه در بورس اتفاق افتاد، نباشیم.

کد خبر: ۹۱٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha