۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
خشکسالی در ۹۱ درصد اراضی استان زنجان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

خشکسالی در ۹۱ درصد اراضی استان زنجان

زنجان- جزءقاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با بیان اینکه ۹۱ درصد مساحت استان دچار خشکسالی شده است، گفت: امسال نیز کاهش بارندگی و افزایش گرمای هوا بر خشکسالی دامن زده است. 

علیرضا جزءقاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه هدر رفت آب در دو بخش شهری  و روستایی است، گفت: هدر رفت آب در مناطق شهری زنجان ۲۳.۴ درصد و در مناطق روستایی ۳۸ درصد است.

وی تاکید کرد: متاسفانه هدر رفت آب در مناطق روستایی  زیاد است و باید مردم الگوی مصرف را مد نظر قرار دهند و روستائیان آب را برای مصرف دام و طیور استفاده می کنند که این اصلا درست نیست. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه هدر رفت آب شهری در استان نسبت به سطح کشور پایین است، ابراز داشت: باید هدر رفت آب به کمترین درصد برسد.

جزءقاسمی با بیان اینکه ۹۱ درصد مساحت استان زنجان دچار خشکسالی شده است، گفت: امسال نیز کاهش بارندگی و افزایش گرمای هوا بر خشکسالی استان دامن زده است. 

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد آب آشامیدنی استان زنجان از منابع آبهای زیر زمینی تامین می شود، گفت: ۹۲ درصد آب استان دربخش کشاورزی مصرف می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان ابراز داشت: با یک درجه گرمای هوا  سه درصد مصرف آب افزایش می‌یابد که در این میان مردم بر این امر اذعان داشته باشند که تامین آب به سختی انجام می شود. 

جزءقاسمی با بیان اینکه منابع تامین آب برخی روستاها در زنجان، آب چشمه و قنات است، گفت: تنها راه برون‌رفت از شرایط فعلی در روستاها مدیریت مصرف آب است.

کد خبر: ۹۱٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha