۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
طرح جامع توسعه و عمران روستایی کشور بررسی شد| حوزه تولیدات روستایی سردرگم است
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

طرح جامع توسعه و عمران روستایی کشور بررسی شد| حوزه تولیدات روستایی سردرگم است

سادانی نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: تمامی دستگاه‌های حاضر در نشست کمیسیون کشاورزی اذعان داشتند که روستا خصوصا بخش تولید آن دچار سردرگمی بوده و بر اساس برنامه ششم توسعه به متولی خاص نیاز دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۹ خردادماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: دستور کار جلسه امروز کمیسیون در خصوص بررسی طرح جامع توسعه و عمران روستایی کشور بود که نمایندگان وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، کشور، بنیاد مسکن و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حاضر بودند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کلیات طرح جامع توسعه و عمران روستایی کشور در نشست‌های گذشته به تصویب رسیده بود، عنوان کرد:  در نشست امروز ماده ۱ طرح جامع توسعه و عمران روستایی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کمیته چهار نفره‌ای این ماده را مجددا بررسی و نتیجه را به صحن کمیسیون ارائه کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش اول طرح جامع توسعه و عمران روستایی کشور در خصوص ساختارها و اهداف‌ها است، ادامه داد: در بخش اول طرح مذکور مباحثی در زمینه نحوه ادغام دستگاه‌های مختلف برای تشکیل سازمان توسعه و عمران روستایی کشور آمده بود که مقرر شد کمیته چهار نفره طرح را ساده تر کند.

ساداتی‌نژاد، گفت: کمیته چهار نفره کمیسیون برای بررسی طرح جامع توسعه و عمران روستایی در تعداد دستگاه‌هایی که برای تشکیل سازمان توسعه و عمران روستایی ادغام می شوند بازنگری کرده و طرح را برای دستیابی به اهداف آماده می‌کند.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های حاضر در نشست کمیسیون کشاورزی اذعان داشتند که روستا خصوصا بخش تولید آن دچار سردرگمی بوده و بر اساس برنامه ششم توسعه به متولی خاص نیاز دارد.

گفتنی است بر اساس ماده ۱ طرح جامع توسعه و عمران روستایی کشور، سازمان توسعه و عمران روستایی با ادغام سازمان تعاون روستایی ایران، سازمان امور عشایری کشور، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور، معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی، دفتر حمل و نقل روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور، دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و امور صنایع معاونت آب و خاک و صنایع، شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی، دفتر امور زنان روستایی و عشایری و مراکز جهاد کشاورزی دهستان وزارت جهاد کشاورزی زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی تأسیس می‌شود.

کد خبر: ۹۱٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha