۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
خشکسالی ۲۶۴ میلیارد تومان به کشاورزی استان همدان خسارت زد
رئیس مدیریت بحران و مخاطرات جهاد کشاورزی همدان:

خشکسالی ۲۶۴ میلیارد تومان به کشاورزی استان همدان خسارت زد

همدان -ظفری، رئیس مدیریت بحران و مخاطرات جهاد کشاورزی همدان گفت: طبق برآوردها کاهش میزان بارندگی‌ها در سال زراعی جاری و تا کنون بیش از ۲۶۴میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بخش کشاورزی همدان خسارت زده است.

احد ظفری در گفتگو با خبرنگار بازار عنوان کرد: طبق برآوردهای کارشناسان با کاهش میزان بارندگی‌ها در سال زراعی جاری تا کنون بیش از ۲۶۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بخش کشاورزی استان همدان خسارت وارد شده است.

ظفری افزود: بر این اساس حدود ۲۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و مراتع استان همدان خسارت دیده‌اند که در این میان اراضی کشاورزی گندم و جو دیم، حبوبات، دانه‌های روغنی مانند گلرنگ و کلزا بیش از دیگر محصولات دچار خسارت شده‌اند.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود بدنبال کاهش بارندگی‌های بهاره تولید محصول گندم نیز بیش از ۳۰۰ هزار تن کاهش داشته باشد چرا که گندم دیم مزارع بین ۱۰ تا ۵۵ درصد دچار خسارت شده‌اند.

ظفری تاکید کرد: خشکسالی به تمام شهرستان‌های استان همدان خسارت وارد کرده اما کشاورزان شهرستان‌های غله ای به خصوص شهرستان کبودرآهنگ و رزن خسارت بیشتری دیده‌اند.

وی پیرامون میزان اراضی کشاورزی که دارای بیمه محصولات کشاورزی هستند نیز گفت: با اقدام ستاد فرمان امام خمینی(ره) ویژه سال جهش تولید ۱۵۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان بیمه هستند.

کد خبر: ۹۱٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha