۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
همه مطالبات درمانی ایثارگران پرداخت می‌شود
رئیس بنیاد شهید:

همه مطالبات درمانی ایثارگران پرداخت می‌شود

اوحدی، رئیس بنیاد شهید گفت: در طول پنج سال گذشته هیچ زمانی نبوده که در پایان سال ۱۰۰ درصد مطالبات بیمه دی پرداخت شده باشد، اما این اتفاق امسال رقم خواهد خورد و همه مطالبات بیمه‌ای پرداخت می‌شود.

به گزارش بازار، سعید اوحدی در نشست خبری گفت: در سال گذشته هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی بنیاد شهید اضافه کردیم که ۱۵۰ تخت مختص بخش مراقبت‌های ویژه بود که در همین راستا بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) تا دو ماه آینده تبدیل به یکی از مراکز تخصصی ایثارگران خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته برغم شیوع کرونا، در زمینه پزشکی ۶۱ هزار و ۵۰۰ پرونده بررسی و بیش از ۱۸۰ جلسه برگزار شد. کمیسیون‌هایی نیز در شهرستان‌ها برگزار شدند که در ادامه این روند، برنامه بنیاد برای سال ۱۴۰۰ بررسی ۷۰ هزار پرونده است.

اوحدی با اشاره به حضور کمیسیون پزشکی در شش استان کشور تا پایان هفته آینده افزود: با همکاری نیروی قدس کمیسیون پزشکی در دمشق و حلب سوریه نیز تشکیل شده و از سوی دیگر پزشکان در منازل خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان حضور پیدا کرده و ۲۰۰ هزار مورد پایش سلامت را رقم خواهند زد؛ در این زمینه پرونده الکترونیک سلامت توسط بیمه دی انجام شده که زمینه خوبی برای پیگیری درمان ایثارگران است.

رئیس بنیاد شهید اضافه کرد: اتفاق‌های مهمی در بیمه دی را شاهد بوده‌ایم. سال گذشته بحرانی در بیمه دی وجود داشت که امسال برطرف شده، در سال قبل تنها دو هزار مرکز طرف قرارداد داشتیم که الان به ۹ هزار مورد رسیده است.

وی بیان کرد: در پنج سال گذشته هیچ زمانی نبوده که در پایان سال ۱۰۰ درصد مطالبات بیمه دی پرداخت شده باشد، اما این اتفاق امسال رقم خواهد خورد و همه مطالبات بیمه‌ای پرداخت می‌شود. برنامه خوبی طراحی شده که به صورت آزمایشی در اصفهان در حال اجراست تا هزینه کسانی که خارج از بیمارستان‌های بیمه دی خدمات دریافت کرده‌اند، درب منزل پرداخت شود.

رئیس بنیاد شهید افزود: برنامه سال ۱۴۰۰ بیمه دی ارائه خدمات مختلف، حادثه، شخص ثالث و ... به صورت اقساطی با لحاظ کردن تخفیف ویژه برای جامعه ایثارگری است. بیمه دی سال گذشته جزو ۱۰۰ شرکت برتر کشور شد لذا بزودی افزایش سرمایه خواهد داشت.

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگی هفت کنگره ملی برگزار کردیم که سرآمد آن‌ها «کنگره ۱۷ هزار زن قهرمان کشور» بود، کنگره «نفس‌های سوخته» برای جانبازان شیمیایی برگزار شد، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ۴۰ برنامه با ۴۰ هزار اجرا در سراسر کشور داشتیم، زمینه حضور بیش از ۱۱ هزار ایثارگر را در مراکز تفریحی فراهم کردیم که هدفگذاری ما در سال ۱۴۰۰ برگزاری اردوهای جامع ایثارگری تا سقف ۴۰ هزار ایثارگر است.

اوحدی با اشاره به اجرای چندین کنگره به مناسبت سوم خرداد افزود: شاهد انباشته و متراکم شدن بدهی‌ها در سال ۱۴۰۰ نخواهیم بود. سال گذشته ۱۱ تفاهمنامه با ۱۱ دستگاه داشتیم و این هفته نیز سه تفاهمنامه دیگر را امضا خواهیم کرد.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به تجلیل از نخبگان ایثارگر رتبه دو رقمی خارج از سهمیه افزود: مسئولیت سند ملی جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت به بنیاد شهید داده شد که در پنج فصل مبتنی بر پژوهش و تحقیق کارهایش انجام و سندش تهیه شده و قرار است تحویل شورای انقلاب فرهنگی شود تا به تصویب برسد.

وی با اشاره به برنامه‌های بنیاد شهید در حوزه ترویج فرهنگ ایثار گفت: برای ایام سوم خرداد تا ۱۵ خرداد، ۳۹ برنامه با سه هزار اجرا در حوزه فرهنگی برگزار شده است. کنگره دیپلماسی ایثار با رویکردی متفاوت و با توجه به تحولات اخیر در محور مقاومت برگزار و از ۱۵ کتاب به زبان انگلیسی و زبان‌های مختلف رونمایی شد.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به مشکلات جانبازان، تلاش برای حل آنان را از وظایف بنیاد شهید دانست و ادامه داد: ۲۶ جانباز قطع نخاعی در کشور داریم که خانم چنگائی یکی از آنان است و به من می‌گفت برای اینکه جایی بروم باید به ۱۵ اسنپ زنگ بزنم تا شرایطم را قبول کنند. زندگی این عزیزان بسیار ویژه است، امیدواریم بتوانیم شرایط آن‌ها را با کمک مجلس تسهیل کنیم.

وی افزود: در ۳۰ سفر استانی ۷۰ هزار قطعه زمین برای تامین مسکن در تملک بنیاد شهید قرار گرفت که ۲۱ هزار قطعه آن‌ها را به ایثارگران واگذار کردیم. هفته گذشته مصوبه خوبی از هیئت دولت گرفته شد تا براساس آن به صورت متوسط برای تسهیلات وام مسکن ۲۰۰ درصد افزایش وام درنظر گرفته شود.

رئیس بنیاد شهید در پایان گفت: امسال پنج هزار وام مسکن به کسانی دادیم که قبلا وام مسکن گرفته و تسویه کرده‌اند، اما به هر دلیلی نتوانستند مسکن تهیه کنند. در سال ۱۴۰۰ نیز دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال پایدار تخصیص داده شده است؛ همچنین با دستور رئیس جمهور، دولت مکلف شد طبق قانون همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد را به استخدام دولت درآورد.

کد خبر: ۹۱٬۳۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha