۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
بهره برداری از ۲ شرکت حمل و نقل بزرگ مقیاس جاده ای

بهره برداری از ۲ شرکت حمل و نقل بزرگ مقیاس جاده ای

صدور و استفاده هوشمند از مجوز بزرگ مقیاس هوشمند توسط شرکت های آسان بار و بوتان ران در کشور انجام گردید.

به گزارش بازار، در مراسم روز حمل و نقل که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد، بهره برداری از این شرکت آسان بار و بوتان ران با هدف افزایش بهره‌وری و تسریع در چرخه حمل کالا، استفاده از ظرفیت‌های کشور در حوزه فناوری اطلاعات و هوشمندسازی فرایند حمل کالا برگزار شد.

 بهره برداری از مرکز مدیریت و کنترل هوشمند ناوگان جاده ای، الزام به پرداخت الکترونیک کرایه راننده به محض رسیدن کالا به مقصد، افزایش میزان عملکرد و بهره وری ناوگان به کار گرفته شده توسط شرکت، کاهش واسطه گری و دلالی در حمل و نقل کالا، سهولت دسترسی رانندگان به صاحبان کالا از طریق این شرکت‌ها، وسعت عمل بیشتر در فعالیت شرکت‌های حمل و نقل هوشمند نسبت به شرکت‌های موجود و همچنین تقویت فعالیت لجستیک در حمل و نقل از مزایای تشکیل این شرکت‌هاست.

همه شرکت‌های حمل و نقل با پروانه فعالیت حمل و نقل سراسری می‌توانند از طریق اخذ مجوز بزرگ مقیاس هوشمند و یا از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با بازارگاه الکترونیکی حمل بار و احراز شرایط دستورالعمل یاد شده، مجوز فعالیت حمل و نقل هوشمند را دریافت کنند.


آشنایی بیشتر با شرکت های فعال در این زمینه

شرکت آسان‌ بار با همکاری و پشتیبانی بوتان‌ ران توانسته قدم‌های مثبتی در جهت حمل و نقل الکترونیکی در کشور بردارد و به اولین شرکت بزرگ مقیاس هوشمند در کشور تبدیل شود این مجوز در راستای سهولت بیشتر سیستم حمل و نقل صادر شده است و این دو شرکت جز اولین دارندگان این مجوز می باشند ، با توجه به ویژگی‌های موجود در این سیستم چشم انداز آن را می توان اینگونه متصور شد که حمل و نقل بدون هیچ محدودیتی در کل کشور و حتی در آن سوی مرزها با بهترین کیفیت به مشتریان ارائه شود تا آنها نسبت به حمل بار خود دغدغه ای نداشته باشند

فناوری‌های به کار رفته در اولین شرکت دارای مجوز

همان‌طور که اشاره شد بخش‌های مختلفی به حوزه حمل و نقل هوشمند ورود پیدا کرده‌اند و از فناوری‌های بی‌شماری برای ایجاد سیستم هوشمند استفاده شده است که از این فناوری‌ها می‌توان اشاره‌ای به موارد زیر کرد:

۱. سیستم کنترل چراغ‌های راهنمایی

۲. تابلوهای اعلان ترافیک

۳. دوربین سرعت سنج

و بسیاری خدمات نوین دیگر در این زمینه اشاره نمود.

معرفی انواع بارنامه‌ الکترونیکی

بارنامه الکترونیکی را می‌توان بر اساس نوع وسایل حمل و نقل مختلف دسته بندی نمود، جالب است بدانید در گذشته تنها در حمل و نقل از طریق کشتی یا همان حمل و نقل دریایی بارنامه صادر می‌شده است اما در عصر حاضر تنوع و انواع آن بیشتر گشته و به لطف مجور بزرگ مقیاس هوشمند تنها برخی از شرکت ها این توانایی را دارند تا آن را صادر نمایند.

مزایای بارنامه‌ الکترونیکی

حذف بارنامه‎‌های کاغذی را می‌شود انقلابی در صنعت حمل و نقل دانست زیرا این گونه بارنامه‌ها علاوه بر مزیت‌هایی که داشتند در بسیاری از مواقع به دلایل مختلف مانند گم شدن، خط خوردگی و… باعث بروز اختلافات بسیار زیادی می‌شدند اما با استفاده از بارنامه الکترونیکی این موارد تا حد زیادی برطرف شد.

بارنامه غیر حضوری

در مورد انواع بارنامه‌هایی که در قسمت قبل اشاره کردیم صدور آن‌ها به صورت سندی کاغذی است؛ اما در سال‌های اخیر با هوشمند شدن امور اداری، بارنامه‌های کاغذی می توانند جای خود را به بارنامه‌های الکترونیکی بدهند.

این بارنامه‌های آنلاین صادر شده توسط آسان بار و بوتان ران به عنوان اولین شرکت هوشمند بزرگ مقیاس در واقع سندی هستند که به صورت اینترنتی صادر می‌شوند. اطلاعاتی که در بارنامه وجود دارد همانند نوع کاغذی است.

کد خبر: ۹۱٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha