۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
در سال اول دولتم، تورم را به نصف می رسانم
نامزد انتخابات ریاست جمهوری:

در سال اول دولتم، تورم را به نصف می رسانم

قاضی زاده هاشمی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما ۵۱ برنامه برای کاهش نرخ تورم تدوین کرده ایم که در نهایت نرخ را به ۵ درصد و حتی کمتر می رسانیم.

به گزارش بازار، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در حاشیه ضبط برنامه رادیویی خود در جمع خبرنگاران افزود: براساس برنامه ریزی ها می توانیم در سال اول تورم ۵۰ درصد فعلی را به نصف برسانیم و بعد از آن تا سال چهارم به ۵ درصد کاهش دهیم به گونه ای که ثبات تورمی کاهشی باقی بماند.

وی گفت: دولت من، دولت ثبات و آرامش است و می خواهد نقدینگی را مهار و به سمت تولید هدایت کند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به مشکلات مستمر نقدینگی کشور افزود: بسیاری از کشورهای جهان تورم بالا را تجربه کرده و آن را در نهایت کاهش داده اند. نمونه بارز آن کشور ترکیه است که دو دهه درگیر تورم بیش از ۵۰ درصدی بود که آن را مدیریت کرد.

وی تاکید کرد: در مدیریت کاهش تورم، مهم اصلاحات ساختاری و نهادی اقتصادی است مثلا این گونه نباشد که صرفا تورم مدتی کاهش و دوباره افزایش یابد بلکه باید تورم در مسیر کاهشی باشد و در نهایت در پایین ترین میزان قرار گیرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره نحوه کنترل افسارگسیخته نقدینگی و مهار کردن آن و همچنین هدایت به سمت تولید مولد نیز تصریح کرد: این پرسشی است که باید درباره آن مفصل سخن گفت اما آن موضوعی که درباره اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی برای اشتغال، مسکن و ازدواج آسان جوانان مطرح کرده بودم به این مساله مربوط است و اتفاقا این اعتبار به جای نگاه حمایتی بیشتر جنبه عدالت اجتماعی دارد.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرهای منتقدان در این خصوص نیز گفت: عده ای کم سواد هنوز از نحوه اجرای این اعتبار نظراتی داشتند و قضاوت هایی کردند اما به موقع متوجه خواهند شد که چگونه این مهم اجرایی می شود.

قاضی زاده هاشمی درباره برنامه های صدا و سیما به منظور پوشش گسترده نامزدها برای معرفی به مردم نیز گفت: این که در فضای کرونایی صدا و سیما با اقدامات خود در تلاش برای معرفی

نامزدها به مردم است کار فوق العاده ای است اما حجم و فشردگی برنامه ها کیفیت کار را کاهش می دهد زیرا باید درخصوص برنامه هایی که با مشورت کارشناسان تدوین شده است مشورت های لازم و هماهنگی های دقیق تر به منظور ارائه بهتر به مردم صورت گیرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: رئیس جمهور اگرچه در دوره های قبلی، فردی بوده اما ما باید این فضا را بشکنیم و رئیس جمهور باید نماد تفکر یک جریان و تیم کارشناسی باشد. به عنوان نمونه رئیس جمهور درخصوص مسائل مختلف و مشکلات کشور و راهکارهای رفع آن برنامه دارد اما این برنامه ها با مشورت تیم های کارشناسی به نتیجه می رسد مثلا درخصوص مسائل پولی رئیس کل بانک مرکزی یک دولت به صورت جزئی تر سخن می گوید.

کد خبر: ۹۱٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha