۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مبارزه با ملخ و سن گندم در خراسان شمالی نیازمند ۵۵ میلیارد اعتبار است
مدیر حفظ نباتات خراسان شمالی:

مبارزه با ملخ و سن گندم در خراسان شمالی نیازمند ۵۵ میلیارد اعتبار است

بجنورد- مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۵۵ میلیارد ریال برای خرید سم و سایر لوازم برای سم‌پاشی در عرصه‌های طبیعی به منظور مبارزه با ملخ و سن گندم نیاز است.

به گزارش بازار؛ به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان شمالی، محمدرضایی با اشاره به اعتبار مورد نیا برای مبارزه با ملخ و سن گندم اظهار کرد: با توجه به این‌که ملخ‌ها زمستان گذرانی در ارتفاعات دارند، از اوایل اسفندماه فعالیت خود را به‌نوعی در ارتفاعات شروع می‌کنند و به دلیل سخت گذر بودن تردد در مناطق ارتفاعی استان، مبارزه با آفات ملخ نیز با کندی انجام می‌شود.

وی از مسئولان استان خواستار تأمین اعتبار برای این مهم شد و گفت: باید هم‌اکنون با ملخ در عرصه‌های منابع طبیعی مبارزه کنیم تا به مزارع ورود پیدا نکنند چراکه خسارت زیادی وارد خواهند کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی مبارزه با آفات ملخ را بر عهده بخش دولتی اعلام کرد.

رضایی در ادامه افزود: ۳۰ هزار هکتار از گندمزارهای کم بازده در اراضی دیم این استان رهاشده‌اند که علیه سن گندم باید سم‌پاشی شوند، که مبارزه در این اراضی نیز بر عهده بخش دولتی است.

وی گفت: سم‌پاشی اراضی رهاشده برای کشاورزان توجیه اقتصادی ندارد آنان این زمین‌ها را رها کرده‌اند و برای خرید سم، سم‌پاش، قطعات یدکی، تعمیرات قطعات یدکی نیاز به اعتبارداریم که خواستار اختصاص به‌موقع آن هستیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: اگر در دیمزارهای رهاشده سم‌پاشی نشوند سن‌ها به‌راحتی در گندمزارها تغذیه و تخم‌گذاری می‌کنند و درنتیجه جمعیت سن پوره از افزایش چند برابری برخوردار خواهد شد.

رضایی اظهار داشت: سن‌های پوره از گندمزارها برای تابستان گذرانی و زمستان گزانی به سمت ارتفاعات حرکت خواهند کرد و اگر هم‌اینک مبارزه نشود جمعیت سن گندم برای سال آینده بسیار افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۹۱٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha