۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
افزایش جاذبه تولید نسبت به دلالی، اولویت اصلی دولت ماست
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

افزایش جاذبه تولید نسبت به دلالی، اولویت اصلی دولت ماست

رضایی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: با ایجاد هماهنگی بین بورس، بیمه و بانک‌ها جذابیت اقتصادی تولید را افزایش داده و نقدینگی را که موجب افزایش تورم است، به این سمت هدایت می‌کنیم.

به گزارش بازار، محسن رضایی در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مشکلات اقتصادی کشور جزیره‌ای و جدا عمل کردن بورس، بیمه و بانک‌ها است و در دولت ما، شورای تثبیت مالی با حضور متولیان این سه نهاد در کنار وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت تشکیل خواهد شد تا کارآمدی بخش تولید را از طریق هدایت نقدینگی به این بخش افزایش دهد.

وی اصلاح رابطه بورس و بیمه و بانک‌ها با تولید را جزو برنامه‌های اصلی خود دانست و افزود: اقتصاد قلبی دارد که از سه بخش بورس، بیمه و بانک تشکیل شده است، اما در کشور ما این سه بخش ناهماهنگ عمل می‌کنند که اصلاح این امر از طریق شورای تثبیت مالی که در کشورهای توسعه یافته هم از سال ۲۰۰۸ میلادی تشکیل شده و الگویی موفق بوده است انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی اقتصاد کشور نقدینگی بالا و استفاده از این نقدینگی در اموری، چون دلالی و کارهای واسطه‌ای است افزود: تولید باید در کشور ما جاذبه پیدا کند و این امر اولین برنامه ماست.

نامزد انتخابات ۱۴۰۰ کشور گفت: سرمایه‌ای که به سمت تولید می‌رود باید تشویق شود و اجازه نداد نقدینگی به سمت رانت بازی و دلالی برود ضمن اینکه صادرات نیز در کنار تولید رونق بگیرد تا تولید، مقرون به صرفه و اقتصادی گردد.

رضایی همچنین با اشاره به نپیوستن ایران به FATF گفت: پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی در پولشویی مسیری طولانی است، ایران برای پیوستن به این گروه ۳۹ اقدام انجام داده است که تنها ۱۲ اقدام مورد تایید این گروه بوده، اما دولت ما این ابهامات داخلی و خارجی را برطرف خواهد کرد و مشکلات موجود در راه پیوستن ایران را به این نهاد دنبال می‌کنیم.

وی همچنین برجام را سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: آمریکا باید به سرعت تحریم‌ها را بردارد و اقدام مشروط را نمی‌پذیریم و دیپلماسی را از حالت کاغذی خارج کرده و عملی می‌کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر دولت ما روی کار بیاید با توجه به شناختی که آن‌ها از ما دارند کوتاه می‌آیند و به برجام بازخواهند گشت.

وی افزایش و تثبیت ارزش پول ملی را جزو برنامه‌ها و سیاست اصلی خود دانست و گفت: باید پول ملی ایران تقویت شود تا پس از دلار و یورو قویترین پول منطقه شود.

رضایی افزود: من اقتصاددان هستم و سال ۹۲ درحالیکه هیچ خبری از سقوط پول ملی نبود، یک هزار تومانی را در مقابل کلید برخی آقایان بلند کرده و نسبت به سقوط ارزش پول ملی هشدار دادم و گفتم ارزش پول ملی در خطر است.

وی همچنین با اشاره به ضبط برنامه تلویزیونی ایرانیان در شبکه جهانی جام جم گفت: در این برنامه ضمن تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های خود در خصوص ایرانیان خارج کشور، از آن‌ها دعوت کردم برای آبادانی کشور با دولت همراه شوند و به آن‌ها قول دادم در صورت موفقیت در انتخابات، زمینه سرمایه‌گذاری مالی و حضور معنوی آن‌ها در کشور را فراهم خواهم کرد.

کد خبر: ۹۱٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha