۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
برداشت گل محمدی در همدان/ ۳۰۱ هکتار زمین به کشت گل محمدی اختصاص یافت
معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی همدان خبر داد:

برداشت گل محمدی در همدان/ ۳۰۱ هکتار زمین به کشت گل محمدی اختصاص یافت

همدان - معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از برداشت گل محمدی در همدان خبر داد و گفت: ۳۰۱ هکتار زمین زیر کشت این گیاه پرخاصیت رفته است.

​به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان؛ رحیم بیات گفت: با فرارسیدن فصل گل محمدی در همدان پیش‌بینی‌می‌کنیم امسال از ۳۰۱ هکتار زمین زیر کشت در این حوزه ۴۱۰ تن گل محمدی برداشت شود.

بیات با اشاره بر این‌که به دلیل کاهش بارندگی‌ها در فصل آبی اخیر احتمال کاهش برداشت ۱۰ درصدی در این حوزه را داریم، ادامه داد: با وقوع خشک‌سالی در کشور و به پیروی از آن در استان همدان، جهاد کشاورزی برنامه‌های تغییر الگوی کشت و اصلاح آن را برای استفاده از کشت گیاهان دارویی به کشاورزان ارائه داده است.

وی تأکید کرد: اکنون در استان همدان گیاهان کم‌آب بری مانند گل محمدی، انواع بادام، زعفران و پسته در زمین‌های زراعی کشت می‌شود و کاشت گیاهان‌ دارویی نیز ترویج‌شده است.

بیات درباره رتبه استان همدان در فرآوری این گیاهان در کشور نیز گفت: همدان جایگاهی بین سوم تا چهارم کشوری را دارد و به دلیل ایجاد ارزش افزوده مناسب، کشاورزان علاقه‌مند به کشت این گیاهان روی آورده‌اند ضمن اینکه برداشت گل محمدی نیز از اواسط این ماه آغاز شده است.

کد خبر: ۹۱٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha