۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
اعلام تعرفه پرداختی به پزشکان در نظام ارجاع الکترونیک

اعلام تعرفه پرداختی به پزشکان در نظام ارجاع الکترونیک

میرزایی، مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: در نظام ارجاع الکترونیک، به پزشکان عمومی برای هر بیمه شده ماهانه ۷۵۰۰ تومان و به پزشکان متخصص ۱۰۵۰۰ تومان پرداخت می‌شود.

به گزارش بازار، محمدرضا میرزایی اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت در راستای ارائه خدمات سلامت الکترونیک اقدامات بسیار مفیدی را در سیاست‌های خود طراحی کرده است که شاید مهمترین برنامه در یک سال گذشته نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک است، خوشبختانه سرعت این طرح در ۶ ماهه دوم سال گذشته بسیار افزایش پیدا کرد.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت افزود: ضمن اینکه در ۶ ماه گذشته فرآیند نسخه نویسی الکترونیکی و نسخه پیچی الکترونیکی در بخش‌های دولتی و خصوصی به شدت ارتقا پیدا کرد، لذا با دستور مدیرعامل سازمان مقرر شد، نظام ارجاع الکترونیک نیز در سازمان شروع شود و از صندوق بیمه همگانی اجرای این طرح از سال گذشته آغاز شد.

وی با بیان اینکه فرایند اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک در ۴ استان کرمان، کردستان، یزد و چهارمحال و بختیاری به صورت پایلوت آغاز شده است تصریح کرد: البته از سال گذشته پرداخت در این طرح سرانه‌ای بوده و برای سال جاری مصوبه هیات دولت نیز اخذ شده و پرداخت در سال جاری بر اساس تعرفه‌های مصوب دولت اجرایی شده است که به پزشکان عمومی برای هر بیمه شده ماهانه ۷ هزار و ۵۰۰ تومان و به پزشکان متخصص ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت می‌شود.

میرزایی ادامه داد: فرانشیز بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی امسال ۶ هزار تومان مصوب هیئت دولت شد، همچنین برابر بند الف تبصره ۱۷ قانون بودجه سال گذشته ارجاع بیمه شدگان به بخش دولتی انجام می‌شد، ولی امسال با تلاش مدیرعامل این مسئله حل شده و در قالب نظام ارجاع بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی می‌توانند علاوه بر بخش دولتی به بخش‌های غیردولتی نیز ارجاع داده شوند.

وی اظهار داشت: برآوردها در حال حاضر نشان می‌دهد ۵۰۰ هزار نفر در چهار استان به پزشکان منتسب شدند و در ماه‌های بهمن، اسفند، فروردین و اردیبهشت حدود ۸۵ هزار نفر از این جمعیت ویزیت اولیه شدند و برای ۲۵ هزار نفر نسخه الکترونیک صادر شده که پزشکان طرف قرارداد برای نظام ارجاع نسخه الکترونیک صادر کردند؛ البته از مجموع ۲۵ هزار نسخه و ۸۵ هزار ویزیت انجام شده حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر به بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی ارجاع الکترونیک شدند؛ البته دو بیماری دیابت و فشار خون هم شناسایی شده است، لذا حدود ۳ هزار و ۸۰۰ نفر تاکنون از بیماری فشار خون و دیابت شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفتند.

میرزایی گفت: روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ معاینه پزشک خانواده در ۴ استان داریم که از این تعداد حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر هر روز به سطوح تخصصی ارجاع می‌شوند، البته ظرف یک ماه آینده عمده مشکلات در این طرح حل خواهد شد، ضمن اینکه قرار است ۶ استان دیگر از اول تیر به این چهار استان اضافه شوند که کار ادامه پیدا کند و در صورت موافقت این طرح در سه ماه دوم سال به کل کشور تسری پیدا خواهد کرد.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت افزود: بدون شک اقدامات بیمه سلامت در اجرای نظام ارجاع الکترونیک، نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیک بسترساز برنامه پزشک خانواده فول الکترونیک مبتنی بر نظام ارجاع است که شاید شاه‌کلید راهبرد دولت آینده در نظام سلامت باشد.

کد خبر: ۹۱٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha