۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
فروش ۹ هزار میلیاردی محصولات نانویی
مدیر گروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو خبر داد

فروش ۹ هزار میلیاردی محصولات نانویی

نجیمی، مدیر گروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو از رشد ۱۵ شرکت نانوی بین المللی با صادرات ۲۰ میلیون دلاری تا ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: پیش بینی می‌کنیم ۹ هزار میلیارد تومان صادرات برای سال مالی ۹۹ ثبت شود.

به گزارش بازار، علی اصغر نجیمی اظهار داشت: درحال حاضر ۷۵۰ محصول نانوی ایرانی تجاری شده که این تعداد محصول به سایر کشورها هم صادر شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون این محصولات به بیش از ۴۰ کشور صادر شده‌اند، گفت: حدود ۲۰ درصد حجم بازار محصولات نانویی کشور مربوط به صادرات است.

وی افزود: در سال ۹۸ نزدیک به ۴ هزار و پانصد میلیارد تومان فروش محصولات نانو بود که حدود ۲۰ میلیون دلار از این میزان مربوط به صادرات محصولات نانو بوده است.

نجیمی تاکید کرد: طیف وسیعی از محصولات نانو صادرات می‌شود که از جمله تجهیزات آزمایشگاهی نانو، محصولات سلامت مثل داروهای ضدسرطان، نانو مواد، محصولاتی در حوزه ساختمان و منسوجات هستند. حوزه‌های ساختمان، تجهیزات الکترونیکی نوری، دارو و درمان از حوزه‌هایی هستند که بیشترین صادرات را داشته‌اند.

به گفته مدیر گروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو با توجه به شیوع کرونا شرکت‌های دانش‌بنیان با تلاش و جدیت در عرصه تولید ماسک نانو و مواد ضدعفونی کننده نانو، فعالیت‌های بیشماری داشتند که موفق شدیم بازار خوبی در خارج از کشور در این حوزه‌ها نیز به دست بیاوریم.

وی ادامه داد: بیشترین صادرات محصولات نانو به کشورهای همسایه مثل عراق، افغانستان و ترکیه بوده است و بعد از آن در اروپا کشور آلمان و در آسیا کشور چین و برخی کشورهای آسیای جنوب شرقی بیشترین میزان صادرات را داشته‌اند.

مدیر گروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو، افزود: با توجه به اینکه سالیانه و در پایانِ سالِ مالی شرکت‌ها (در خرداد تا تیر) میزان فروش و صادرات شرکت‌های دانش بنیان ارزیابی می‌شوند هنوز سال ۹۹ ارزیابی نشده، اما پیش بینی می‌کنیم که فروش محصولات نانو در سال گذشته به حدود ۹ هزار میلیارد تومان برسد.

نجیمی با بیان اینکه در سال ۹۸ هفت شرکت نانو بیش از دو میلیون دلار صادرات داشتند، گفت: هدف ما در ستاد توسعه فناوری نانو این است که تا ۱۴۰۴ موفق به رشد ۱۵ شرکت نانوی بین‌المللی با صادرات بیش از ۲۰ میلیون دلار بشویم.

مدیر گروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو گفت: پله پله هدف‌گذاری صادراتی کردیم تا با توانمندسازی شرکت‌ها و رشد مداوم آنها، میزان صادرات محصولات نانو بیشتر شود.
نانوی ایران حرف برای گفتن دارد.

مدیر گروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو در خصوص موانع صادراتی گفت: تشدید تحریم‌ها، مشکلات انتقال پول، کمبود بودجه‌های توسعه‌ای باعث کاهش رشد صادراتی شده است؛ ایران به عنوان کشوری که محصولات نانوی با فناوری بالا، با کیفیت و قیمت رقابتی را تولید و صادرات کرده همیشه در عرصه‌های بین‌المللی حرفی برای گفتن دارد.

نجیمی ادامه داد: حتی نوآوری‌هایی از سوی ایران در حوزه نانو وجود داشته که در دنیا ثبت پتنت شده و این بدان معناست که در دنیا نظیر نداشته است. نزدیک به ۳۰۰ پتنت بین‌المللی در حوزه نانو وجود داشته که فناوری آن‌ها به خوبی دارای ظرفیت صادراتی هستند.

کد خبر: ۹۱٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha