۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
۱۶۰ میلیارد تومان خسارت به گندمکاران اردبیلی پرداخت شد
رئیس جهاد کشاورزی اردبیل:

۱۶۰ میلیارد تومان خسارت به گندمکاران اردبیلی پرداخت شد

اردبیل- نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: ۳۱۶ میلیارد تومان خسارت به زارعین گندم پرداخت شده که از این میزان پرداختی خسارت سهم استان ۱۶۰ میلیارد تومان بوده است.

خلیل نیکشاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار  اظهار داشت: صادرات محصولات کشاورزی اردبیل به کشورهای مختلف به عنوان رویکرد اصلی است که در این مجموعه‌ها بیش از ۵۰۰ نفر روزانه مشغول هستند که این خود می‌تواند ظرفیت عظیم در تولید محصولات با ارزش باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل با پوشش ۱۹۲ هزار هکتار اراضی حاصلخیز و با اولویت گندم رتبه نخست کشوری را در پوشش بیمه‌ای محصولات استراتژیک به دست آورد در حالی که در سال‌های گذشته این جایگاه همیشه دو رقمی بوده است.

وی به پرداخت ۳۱۶ میلیارد تومان خسارت به زارعین گندم خبر داد و تصریح کرد: از این میزان پرداختی خسارت سهم استان اردبیل ۱۶۰ میلیارد تومان بوده است.

استقبال از برنامه تحول آفرین با اندیشه برتر در حوزه کشاورزی 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان مابقی این رقم مربوط به ۳۰ استان دیگر کشور است که نشان می‌دهد بیش از نیمی از این پرداخت خسارت از طریق بیمه‌ها مربوط به زارعین استان اردبیل با پوشش بیمه‌ای مناسب بوده است.

نیکشاد افزود: ضرورت دارد ما از یک برنامه تحول آفرین با اندیشه برتر در حوزه کشاورزی استقبال کنیم تا شرایط خوبی را در تولید و عرضه محصولات کشاورزی به نظاره بنشینیم.

وی به ارتقای جایگاه استان در تولید محصولات در فضای بسته را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در ۴۰ سال گذشته همواره استان اردبیل رتبه‌های آخر کشوری را در این حوزه داشته اما به یکباره با توسعه این بخش جایگاه اول کشوری به استان اردبیل رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل متوسط تولید محصول در فضای بسته را ۳۰۰ تن در هر هکتار اعلام کرد و ادامه داد: البته در کشورهای اروپایی این میزان تا ۸۰۰ تن است که ۱۰ تا ۱۵ برابر تولید فضای باز است.

وی به اجرای پروژه پایاب سدخداآفرین اشاره کرد و ادامه داد: در این شبکه آبیاری بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده تا ۴۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت محصولات آبی برود.

پیشرفت ۹۵ درصدی در اجرای این پروژه پایاب سدخداآفرین
نیکشاد پیشرفت ۹۵ درصدی را در اجرای این پروژه یادآور شد و اضافه کرد: ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی تاکنون تعیین تکلیف شده و امسال با تلاش و پیگیری امیدواریم همه اراضی تحت پوشش به زیر کشت تولید محصولات زراعی برود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در نظام دیپلماسی و تجارت جهانی آنچه که بسیار مهم و اساسی به نظر می‌رسد قدرت تولید یک کشور است که می‌تواند میز دیپلماسی و سرنوشت کشورها را تغییر بدهد.

نیکشاد یادآور شد: تمام تجهیزات و امکانات کشاورز و تولید با ارزش آن می‌تواند سرنوشت یک کشور را تغییر دهد که در این زمینه جمهوری اسلامی ایران جز ۱۰ کشور برتر در تکیه بر توان داخلی و خودکفایی مواد غذایی و غوت غالب مردم است.

وی به پوشش بیمه‌ای محصولات زراعی به ویژه گندم نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه رتبه سوم کشوری به دست آمده و از طریق وزارت نامه نگاری با مسئولان استان به انجام رسیده است.

نیکشاد تصریح کرد: سال گذشته در کل کشور برای توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای ۴۲۰ میلیارد تومان منابع اختصاص یافته که سهم استان ۱۸۰ میلیارد تومان است که ۴۵ درصد سهم ملی را شامل می‌شود.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۱۴ هکتار شهرک گلخانه‌ای استان در سال ۹۵ با تلاش و پیگیری‌های جدی هم اکنون به ۱۴۰ هکتار افزایش یافته و احداث ۵۰۰ هکتار مجتمع‌های گلخانه‌ای نیز در حال اقدام است.

کد خبر: ۹۱٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha