۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
صدور مجوز فعالیت ۲۴ واحد پرورش شترمرغ در استان همدان
مدیر امور طیور جهادکشاورزی استان همدان خبر داد:

صدور مجوز فعالیت ۲۴ واحد پرورش شترمرغ در استان همدان

همدان - مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از صدور مجوز فعالیت ۲۴ واحد پرورش شترمرغ در استان همدان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان؛ علیرضا قره‌گوزلو اظهار کرد: در حال حاضر ۲۴ واحد پرورش شترمرغ در استان همدان مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که استان همدان در پرورش این پرنده در رتبه‌ پنجم کشور قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه در این واحدهای صنعتی دو هزار و ۱۰۳ قطعه شترمرغ به صورت پرواری و ۳۱۵ قطعه به صورت مولد نگهداری و پرورش داده می‌شود، عنوان کرد: از شترمرغ علاوه بر تولید گوشت می‌توان در صنعت چرم و تولید کیف و کفش و روغن درمانی استفاده کرد.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: در واحدهای پرورش شترمرغ استان همدان سالانه ۲۵۵تن گوشت قرمز و ۱۲هزار و ۶۰۰قطعه جوجه شترمرغ نیز تولید می‌شود.

وی افزود: در این واحدها بیش از ۸۰ نفر به‌صورت مستقیم مشغول به‌کار هستند که با راه‌اندازی صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات این رقم می‌تواند به چندین برابر افزایش یابد.

قره‌گوزلو اظهار کرد: با توجه به گسترش پرورش شترمرغ در استان همدان با همکاری ادارات ذی‌ربط سه شهرک اختصاصی پرورش شترمرغ در شهرستان‌های ملایر، فامنین و کبودرآهنگ در زمینی به وسعت بیش از ۲۰هکتار احداث خواهد شد.

کد خبر: ۹۱٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha