۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
واحد تولیدی شمش طلا و نقره در شهرستان خوی به بهره برداری رسید
با حضور وزیر صمت

واحد تولیدی شمش طلا و نقره در شهرستان خوی به بهره برداری رسید

ارومیه - وزیر صنعت، معدن و تجارت در روز سوم از سفر به استان آذربایجان غربی شرکت کاوشگران کانی ایرا را در ناحیه صنعتی ایواوغلی شهرستان خوی مورد افتتاح و بهره برداری قرار داد.

به گزارش خبرنگار بازار، این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ کیلوگرم شمش طلا و ۶۸ کیلوگرم شمش نقره را دارا است، سرمایه گذاری کل برای راه اندازی این واحد تولیدی تاکنون ۶۰۰ هزار و ۷۴۷ میلیون ریال بوده که برای بیش از ۸۰ نفر از اهالی منطقه نیز اشتغال به وجود آورده‌است.

این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۱۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با زیربنای ۵۰۰۰ متر مربع در ناحیه صنعتی ایواوغلی (شهرستان خوی) قرار دارد، این طرح با مشارکت سرمایه گذاران چینی برای تبدیل کنسانتره معدن طلای مزرعه شادی شهرستان ورزقان واقع در آذربایجان شرقی به شمش طلا احداث شده است.

همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت در سومین روز از سفر به استان آذربایجان غربی از مجموعه کارخانجات نساجی شهرستان خوی بازدید کرد، کارخانجات نساجی خوی (شرکت سهامی عام) با سرمایه بانک صنعت و معدن در سال ۱۳۶۳ بمنظور تولید سالانه ۴۳۰۰ تن نخ و ۱۰ میلیون متر پارچه تکمیل شده (لباسی، جین، پیراهنی و...) با هدف اشتغال حدود یک‌هزار نفر تاسیس شد.

علیرضا رزم حسینی از قسمت های مختلف کارخانه اعم از: ریسنـدگی – بافنـدگی، رنگـرزی نخ، ایندیگو، کنترل پارچه و نخ و طرحهای در حال اجرا و توسعه کارخانه بازدیـد کرد.

واحد بافندگی کارخانجات در مساحتی حدود۱۲۰۰۰ مترمربع ایجاد شده‌ است که با استفاده از ماشین آلات مجهز و قابلیت تولید بالا توان تولید انواع پارچه با عرض ۲۲۰cm تا عرض ۳۶۰cm در جنسها و طرح های مختلف با ظرفیت تولید روزانه بصورت اسمی ۷۰۰۰۰متر مربع انواع پارچه های جین و پارچه های پاکویی را دارد.

واحد نخ در مساحت حدود ۱۳۰۰۰ مترمربع واقع شده و بهره گرفته از جدیدترین ماشین آلات مدرن اروپایی و استفاده از مدرن ترین ماشین آلات آزمایشگاهی جهت کنترل کیفیت محصولات حین تولید و الیاف ورودی به کارخانجات می باشد که قابلیت تولید روزانه ۴۲ تن انواع نخ، با بکارگیری نیروهای مجرب، توانایی تولید انواع نخ های با کیفیت اوستر جهانی را دارا است.

همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت درادامه سومین روز از سفر خود به استان آذربایجان غربی با حضور در شهرستان سلماس طرح توسعه ای صنایع سلماس نسج را مورد افتتاح و بهره برداری قرار داد.

شرکت صنایع نساجی سلماس نسج با تکیه بر دانش روز صنعت نساجی در سال ۱۳۸۳ مطالعات خود را در زمینه شناخت بازار صنعت نساجی ایران و جهان، آغاز نموده و پس از بررسی های انجام شده توسط کارشناسان خود تولید انواع نخهای فیلامنت تابدار و رنگی را در کانون فعالیتهای خود قرار داد.

شرکت سلماس نسج در سال ۱۳۸۵ اقدام به واردات و نصب دستگاه های مدل ۲۰۰۶ شرکت های OBEM و RIETER نموده که علاوه بر توانایی تولید انواع نخ های تاییده شده با یکنواختی زیاد و پکیج وزنی بالا توانایی دولاکردن و کیبیلینگ انواع نخ های فیلامنت را نیز داراست.

بازدید از گروه صنعتی مارال صنعت از دیگر برنامه های سومین روز سفر وزیر صمت در آذربایجان غربی بود، فعالیت گروه صنعتی مارال صنعت ارومیه طی سال ۱۳۶۸ از یک کارگاه آهنگری شروع شد و در سال ۱۳۸۰ برادران رستمی با همکاری هم نخستین شرکت از گروه صنعتی مارال را در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع و با ۳۰ نفر نیروی کار تاسیس کردند.

گروه صنعتی مارال از سه شرکت تولیدی، صنعتی شامل "مارال صنعت جاوید" تولیدکننده انواع تریلر مطابق با آخرین استانداردهای روز جهان، "محورسازان چی‌چست" اولین و تنها تولید کننده محور و قطعات تریلر در خاورمیانه و "مارال یدک" تولیدکننده لوازم و تجهیزات جانبی تریلر تشکیل شده است.

در این واحد تولیدی زمینه اشتغال برای دانش‌آموختگان رشته‌های مکانیک، جوشکاری، طراحی صنعتی، متالورژی و مواد، برق و الکترونیک، صنایع، کنترل کیفیت، رنگ و صنایع شیمیایی، بازرگانی، حسابداری و کنترل کیفی وجود دارد.

کد خبر: ۹۱٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha