۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹
رکورد جدید کسری بودجه در فرانسه
وزیر محاسبات عمومی فرانسه خبر داد

رکورد جدید کسری بودجه در فرانسه

کسری بودجه فرانسه که سال ۲۰۲۰ به طرز بی سابقه‌ای افزایش یافته بود، سال ۲۰۲۱ رکورد جدیدی ثبت کرده است.

به گزارش بازار، هزینه‌های گسترده‌ای که دولت فرانسه به منظور مقابله با پیامدهای بحران کرونا و فراهم کردن شرایط احیای اقتصادی در دوره پساکرونا اتخاذ کرده، موجب شده است کسری بودجه این کشور که سال گذشته نیز به سطح بی سابقه‌ای رسیده بود، امسال نیز رکورد جدیدی ثبت کند.

اولیویه دوسوپ وزیر محاسبات عمومی فرانسه روز شنبه اعلام کرد کسری بودجه این کشور در سال کنونی به ۲۲۰ میلیارد یورو خواهد رسید که ۴۷ میلیارد یورو بیشتر از آن چیزی است که در قانون بودجه اولیه پیش بینی شده بود.

دوسوپ تصریح کرد رشد بیش از بیست درصدی کسری بودجه فرانسه در سال ۲۰۲۱ نتیجه تدابیر حمایتی گسترده‌ای است که دولت به منظور از سرگیری هر چه بیشتر و بهتر رشد اقتصادی کشور اتخاذ کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، قرار است دولت فرانسه لایحه دارایی‌های عمومی اصلاح شده کشور را که در آن تدابیر فوری و اضطراری جدید به ارزش ۱۵ میلیارد یورو گنجانده شده است، دوم ژوئن ارائه کند. اولویه دوسوپ و برونو لومر وزیر اقتصاد فرانسه روز پنجشنبه در گفتگو با نشریه اکو اعلام کردند از این اعتبارات جدید برای تامین مالی فعالیت‌های اقتصادی و کمک‌های هدفمند برای شرکت‌هایی استفاده خواهد شد که در دوره کرونا با مشکل نقدینگی مواجه شده اند.

در این لایحه همچنین کمک‌های جدید به کسب و کارهای بحران زده و کاهش مالیات برای شرکت‌ها پیش بینی شده است.

کد خبر: ۹۱٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha