۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
مسئولان وزارت نیرو برای مقابله با بی‌برقی کمیته بحران تشکیل دهند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مسئولان وزارت نیرو برای مقابله با بی‌برقی کمیته بحران تشکیل دهند

علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مسئولان وزارت نیرو باید هرچه سریع‌تر کمیته بحران تشکیل داده و راهکارهای کوتاه مدت خود را برای برون‌رفت از مشکل قطعی برق در تابستان پیش‌رو اعلام و اجرایی کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن علیزاده با بیان اینکه وزارت نیرو به تکلیف قانونی خود در برنامه ششم توسعه عمل نکرده است به همین دلیل نیروگاه‌های تجدیدپذیر ایجاد نشده‌اند، گفت: مطابق برنامه ششم توسعه، وزارت نیرو باید در هر سال ۳ گیگابایت نیروگاه تجدیدپذیر ایجاد کند که هزینه ایجاد این نیروگاه‌ها از محل صرفه‌جویی سوخت‌های فسیلی است اما این اتفاق نیفتاده و خاموشی‌هایی که امروز در بخش‌های کشاورزی، صنایع و خانگی مشاهده می‌شود جمیعا از عدم اجرای تکالیف قانونی وزارت نیرو نشات می‌گیرد.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا شرایط سختی را برای مردم رقم زده است، افزود: در شرایطی که بسیاری از بیماران کرونایی در منزل از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کنند قطعی برق می‌تواند به سلامت آن‌ها آسیب جدی بزند و حوادث تلخی را ایجاد کند.  

وی با بیان اینکه دولت در "سال تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها" با قطع برق مانع بزرگی پیش پای صنعتگران ایجاد کرده است، گفت: درحالی روزانه بیش از ۴ ساعت برق کارخانجات و چاه‌های کشاورزی قطع می‌شود -که این مشکل بخش تولید را که بسیار آسیب دیده-، پیش از پیش به خطر می‌اندازد.

به گفته علیزاده، نمایندگان مجلس تخلف وزارت نیرو را در اجرای تکالیف قانونی خود شناسایی کرده و به دنبال تکمیل پرونده آن برای ارسال به قوه قضاییه و اعمال ماده ۲۳۴ بر این تخلف هستند.

این نماینده مجلس بیان کرد: مسئولان وزارت نیرو باید هرچه سریع‌تر کمیته بحران تشکیل داده و راهکارهای کوتاه مدت خود را برای برون‌رفت از این مشکل در تابستان پیش‌رو اعلام و اجرایی کنند و اگر یکی از راهکارها قطعی موقت است باید آن را به سمت صنایع پرمصرف سوق داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: همچنین دولت می‌تواند با کمک بانک مرکزی و نیروی انتظامی تولیدکنندگان غیرمجاز رمزارز را شناسایی کرده و مانع از ادامه کار آن‌ها شوند یـــا ساعت کاری واحدهای مجاز را محدودتر کنند تا برق کمتری مصرف شود.

کد خبر: ۹۱٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha