۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
بی‌توجهی به اجرای مصوبات رفع موانع تولید در یزد
در جلسه ستاد تسهیل استان یزد مطرح شد؛

بی‌توجهی به اجرای مصوبات رفع موانع تولید در یزد

یزد- استاندار یزد در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد مطرح کرد که مصوبات قبلی این ستاد اجرا نشده و مجدد باید در دستورکار قرار بگیرد زیرا اصل اساسی در استان حمایت از سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدعلی طالبی ظهر شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در استانداری یزد برگزار شد، گفت: ستاد تسهیل ملی در تفویض اختیارات استان‌ها اقدامات اثربخشی که منجر به رفع موانع تولید و پشتیبانی بهتر از بخش تولید در راستای تحقق شعار سال شده، اثرگذار بوده است.

وی بخش خصوصی در استان را در کنار بخش دولتی دانست و با بیان اینکه این دو بخش نمی‌توانند جدا از هم فعالیت کنند، تأکید کرد: تشکیل کمیته حقوقی و قضایی ستاد تسهیل استان که با مسئولیت خانه صنعت و معدن تشکیل خواهد شد یک اراده محکم در ستاد ملی جهت حمایت حقوقی و قضایی از مصوبات ستاد تسهیل به شمار می‌رود.

استاندار یزد با بیان اینکه پایش و ارزیابی آیین نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و مقرراتی که در دستگاه‌های مختلف وجود دارد ممکن است مانعی برای تولید در استان باشند، اظهار کرد: این کمیته پیشنهادات اصلاحی را دنبال خواهد کرد تا موانع مرتبط با بخش تولید در استان و حتی کشور برطرف شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که مصوبات ستاد تسهیل نتوانسته آنها را مرتفع کند، افزود: برخی از مصوبات ستاد تسهیل که از مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه و شورای دستگاه‌های نظارتی نیز بوده، مشکل صنعتگران را حل نکرده است و لازم است مجددا مصوبه‌ای مبنی بر اجرای این مهم داشته باشیم که مجددا پیگیری شود و در دستور کار قرار بگیرد.

طالبی با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه با مجموعه چادرملو با محوریت وزارت صمت برای سرمایه گذاری و کار در استان یزد، گفت: خوشبختانه تاکنون در صدور مجوزها اقدامات خوبی انجام شده اما امیدواریم در مرحله اجرا هم پیگیری‌ها سریع‌تر صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در دو الی سه هفته پیش انجام شد انعقاد تفاهم نامه‌ سرمایه‌گذاری کنسرسیوم در شهرستان بافق بود که تأکید استان تسریع دستگاه‌ها در فرایند صدور مجوز برای شروع فعالیت‌های این حوزه است.

کد خبر: ۹۱٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha