۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
تبدیل شهر فرودگاهی امام به مراکز بزرگ حمل و نقل هوایی کشور
با حضور وزیر راه و شهرسازی امضاء شد

تبدیل شهر فرودگاهی امام به مراکز بزرگ حمل و نقل هوایی کشور

تفاهم نامه سرمایه‌گذاری و توسعه فاز نخست پروژه پایانه مسافربری شماره ۲ شهر فرودگاهی با ظرفیت ۲۵ میلیون مسافر و با هزینه بیش از ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری با حضور وزیر راه و شهرسازی به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار، برنامه سرمایه‌گذاری و مشارکت توسعه فاز نخست پروژه پایانه مسافربری شماره ۲ شرکت شهر فرودگاهی با ظرفیت ۲۵ میلیون مسافر با هزینه بیش از ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری با حضور وزیر راه و شهرسازی به امضا رسید. با امضای این تفاهم نامه تبدیل شهر فرودگاهی به یکی از مراکز بزرگ حمل و نقل هوایی کشور و منطقه گام های اساسی برداشته می شود و قرار است این ترمینال در ۴۸ ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

عضو هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی در این مراسم گفت: برای ساخت این ترمینال حدود ۶۰۰ هکتار زمین در نظر گرفته شده است که در فاز نخست این ترمینال در مساحتی به وسعت ۴۱۰ هزار متر مربع ساخته خواهد شد و بیش از ۱۰۰ هکتار زمین نیز برای توقف ۷۰ هواپیما به عنوان آپرون در این ترمینال آماده خواهد شد.

محمدرضا کریمیان افزود: با برگزاری مناقصه عمومی در نهایت شرکت گروه ارزش آفرینان پاسارگاد به عنوان سرمایه گذار این پروژه انتخاب شد و با تشکیل کارگروه مشترک ۸۰ درصد هزینه‌های ساخت این ترمینال به این گروه اختصاص یافت و ۱۰ درصد نیز توسط شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی و ۱۰ درصد دیگر توسط شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران تامین خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم گفت: صنعت هوانوردی برای پیشرفت هر ملتی حائز اهمیت است و این صنعت هم اکنون نماد پیشرفت و استفاده از فناوری‌های نوین در جهان شناخته می‌شود.

محمد اسلامی افزود: ظرفیت‌سازی برای توسعه کشور امروز بسیار ضروری است و فرودگاه بین المللی به عنوان بین المللی امام خمینی به عنوان یک هاب بزرگ فراسرزمینی برای ما اهمیت زیادی دارد. کشورهای همسایه ما در صنعت هوانوردی سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام دادند و طبق آمارهایی که ارائه شده سالانه ۵۰۰ میلیون مسافر در غرب آسیا از فرودگاه ها استفاده خواهند کرد و با توسعه فرودگاه باید زمینه رونق هوانوردی را در کشور به وجود آوریم.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد این فرودگاه با بیش از ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری قرار است ۴۸ ماه آینده با استانداردهای روز دنیا تکمیل شود.

مدیرعامل بانک پاسارگاد نیز در این مراسم یادآور شد: بانک پاسارگاد و شرکت های تابعه آن تاکنون در ساخت پروژه های اقتصادی منابع معدنی و صنعتی کشور مشارکت زیادی داشتند و اعتقاد داریم این پروژه را در فرودگاه امام بتوانیم در مدت تعیین شده به پایان برسانیم.

قاسمی افزود: تمام تلاش ما این خواهد بود طبق تفاهم‌نامه‌ای که به امضا رسیده است در مدت چهار سال با استفاده از توانمندی های داخلی بتوانیم این فرودگاه را برای تردد و ترانزیت مسافران در منطقه آماده بکنیم.

کد خبر: ۹۱٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha