۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
بورس؛ بهترین گزینه سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۰| این هفته پول خود را در چه سهم‌هایی بگذاریم؟

بورس؛ بهترین گزینه سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۰| این هفته پول خود را در چه سهم‌هایی بگذاریم؟

کارشناس بازار سرمایه با توجه به وضع مالیات برای بازارهای موازی، بورس را بهترین گزینه سرمایه‌گذاری دانست.

بازار؛ گروه بورس: از اولین روزهایی که همه با مفهوم سرمایه‌گذاری آشنا شدند، بورس به عنوان بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری معرفی شد چراکه با انواع مختلفی از سهام مختلف که در بازار وجود دارد، می‌تواند پول سرمایه‌گذاران را در صنایع مختلف وارد کند و باعث پیشرفت آن صنعت شود، اما مدت زیادی است که چرخ این بازار لنگ می‌زند و معاملات این بازار باعث شده است تا سهامداران نسبت به بورس بی‌اعتماد شوند.

با این حال بعد از مدت‌ها روند منفی در بورس، از زمان انتخاب شدن نامزدهای انتخاباتی با رشد بازار روبه‌رو هستیم و اکثر سهم‌ها در بازار با رشد مواجه هستند. سایه انتخابات هر لحظه روی سر بازار سرمایه سنگینی می‌کند و تمام سهامداران به دنبال این هستند تا پس از برگزاری انتخابات، با ضرر  مواجه نشوند.

از طرف دیگر، هنوز نتایج مذاکرات مشخص نشده است و بازار در ابهام بزرگ دیگری به سر می‌برد و به هر حال، باید برای مشخص شدن وضعیت کامل تا انتخابات صبر کرد. کارشناسان بازار سرمایه هم در رابطه با روند معاملات بر این عقیده‌اند که بازار تا زمان انتخابات به خوبی رشد خواهد کرد، ولی باید برای روند قطعی بازار صبر کرد.

علیرضا تاجبر، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با معاملات امروز بورس اظهار کرد: چند ماه است که بازار پتانسیل‌های بنیادی خود را از نظر میزان فروش و رشد نرخ سودآوری سهام نشان می‌دهد و چندین ماه است که در بازار با اصلاح قیمتی فرسایشی مواجه هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئله اساسی موجود در بازار، اعتماد سرمایه‌گذاران است که هنوز برنگشته بود و به همین دلیل پتانسیل‌ها بالفعل نشدند. آرام آرام هم به بهانه انتخابات و هم به بهانه بحث گشایش‌های بین‌المللی در سیاست‌های بین‌الملل این اعتماد نسبت به بازار سرمایه جلب می‌شود و از طرفی، قیمت‌ها بسیار جذاب هستند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اگر به مدت چند روز شاهد افزایش حجم معاملات باشیم و صف خریدها و تقاضاهای پایدار را شاهد باشیم و از طرف دیگر سرمایه‌گذاران حمایت حقوقی‌ها را ببینند، می‌توانیم به بازگشت روند بازار امیدوار باشیم بنابراین، می‌توان گفت امروز، روز خوبی برای بازار سرمایه بود چون هر دو مورد را شاهد بودیم، اما این روند باید ادامه‌دار باشد تا اعتماد ظرف ۶ ماه از دست رفته را جلب کرد.

تاجبر درباره بازارهای موازی گفت: در بازارهای موازی، مالیات‌هایی وضع شده است که اگر اجرایی شود، تنها مقصد سرمایه‌گذاری می‌تواند سپرده‌های بانکی و بازار سهام باشد که می‌توان گفت عاملی است که به طور چشمگیری روی بازار اثر می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه حرکت بازار در کوتاه‌مدت به طرز رفتار شرکت‌های حقوقی بستگی دارد، مطرح کرد: سهامداران حقوقی شرکت‌ها باید تلاش کنند تا از عرضه‌های بی‌رویه خودداری کنند و اعتماد مردم را نسبت به بازار سرمایه جلب کنند تا در کوتاه‌مدت یک پایداری در بازار صورت بگیرد، اما با اطمینان می‌توان گفت امسال، بازار سرمایه بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: بحث‌های بنیادی بازار سرمایه در رابطه با شرکت‌های صادرات‌محور و بزرگ صادق است که میزان فروش آن‌ها به نرخ جهانی و نرخ دلار بستگی دارد که ما شاهد افزایش نرخ‌های جهانی و پایداری دلار در قیمت‌های حال حاضر هستیم بنابراین، اولین گزینه برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های صادرات‌محور هستند و کالاهای اساسی را تولید می‌کنند و بعد از گشایش‌های سیاسی، گروه خودرو و بانک هم با توجه به اصلاح قیمت شدید خود، گزینه‌های مناسبی هستند.

کد خبر: ۹۱٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha