۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
سفر بین استانی در تعطیلات نیمه خرداد ممنوع است
رئیس جمهور:

سفر بین استانی در تعطیلات نیمه خرداد ممنوع است

روحانی، رییس‌جمهور، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور را حدود ۶۷ درصد و قابل قبول ندانست و تاکید کرد: در جلسه امروز تصمیم گرفتیم از روز چهارشنبه سفرهای بین‌ استانی تا روز دوشنبه ممنوع شود.

به گزارش بازار، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در شانزدهمین ماه شیوع ویروس کرونا هستیم. ما با چهار موج ویروس کرونا روبه‌رو شدیم و آنچه شاهد هستیم روند کاهشی است؛ هم فوتی‌ها و هم ابتلاها. نسبت به هفته‌ گذشته، روند کاهشی بوده البته در مورد دو، سه استان جنوبی هشدارهایی داده شد چرا که شرایط آنها مناسب نیست.

وی با بیان اینکه در نقشه رنگی کشور چند نقطه به عنوان نقطه قرمز مورد توجه قرار داده شده است، اظهار داشت: امیدواریم هفته جاری از این شرایط عبور کنیم تا در زمان انتخابات در سراسر کشور جایی نقطه قرمز نداشته باشیم و مناطق نارنجی هم به حداقل کاهش یابد.

رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه در این ۱۶ ماه تلاش‌ها بر این بود که مردم وسایل و امکانات لازم بهداشتی را در اختیار داشته باشند و پروتکل‌ها را رعایت کنند تا وارد پیک نشویم، تصریح کرد: علت اینکه وارد پیک چهارم شدیم، به خاطر جهش و موتاسیون این ویروس بود. اگر این ویروس جهش نداشت و کرونای انگلیسی از عراق وارد کشور نمی‌شد، وارد پیک چهارم نمی‌شدیم. البته در حال خروج از این پیک هستیم.

به گفته روحانی، شکل روند پیک چهارم هم به این است که وقتی پیک به اوج خود رسید، سریع نزولی دارد در حالی که اگر اینطور نبود، برای ما مشکلاتی زیاد ایجاد می‌کرد.

وی با بیان اینکه مراعات در سراسر کشور حدود ۶۷ درصد است که رقم قابل قبولی برای رعایت پروتکل‌ها نیست، خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌ها باید بالای ۸۰، ۹۰ درصد باشد که از این بیماری عبور کنیم. کرونای انگلیسی وارد کشور شد و جهشی ایجاد کرد که بسیار بد بود و مشکلات زیادی هم ایجاد کرد.

رییس‌جمهور ادامه داد: تلاش مدافعان سلامت موجب شد سریع‌تر از پیک چهارم عبور کنیم ولی موتاسیون‌های دیگری هم هستند. اخیرا نوع هندی این ویروس در برخی از مناطق مردم را مبتلا کرده است. باید تلاش کنیم این موتاسیون جدید سرایت نکند و منحصر در همان یکی، دو استان، شود و به سمت استان‌های دیگر نیاید.

وی با اشاره به تعطیلات نیمه خرداد ابراز داشت: از مردم خواهش می‌کنیم سفرهای بین‌ استانی را انجام ندهند و تحمل کنند تا به خوبی به پایان ماه خرداد و انتخابات برسیم. در جلسه امروز تصمیم گرفتیم از روز چهارشنبه سفرهای بین‌ استانی تا روز دوشنبه ممنوع شود.

روحانی در ادامه سخنان خود در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: یکی از افتخارات دولت این بود که از یک سال پیش پیگیری می‌کرد که در پایان کار خود در زمینه کرونا مردم آرامشی پیدا کنند و مسئله واکسیناسیون افراد پرخطر را حل کند و ما این کار را انشاءالله در این دولت انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه کار بسیار خوبی برای واکسیناسیون انجام گرفته است، افزود: ورزشگاه ها، مدارس و بسیج همه کمک کردند و اکنون واکسیناسیون‌های تجمیعی انجام می‌گیرد و حدود ۸۷۸ پایگاه برای این کار اختصاص داده شده است.

رئیس جمهور گفت: در هر ۲۴ ساعت بیش از ۲۰۰ هزار از مردم قادرند واکسن بگیرند که این رقم با توسعه پایگاه‌ها تا ۵۰۰ هزار نفر قابل افزایش است.

روحانی افزود: من از طرف مردم از وزارت بهداشت، بسیج، صدا و سیما و همه کسانی که در این زمینه کار و مردم را آشنا کردند تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور گفت: در مجموع کار بزرگی در این زمینه انجام گرفته و انشاءالله این مسیر ادامه پیدا می‌کند من به مردم قول می‌دهم که هر کجا اگر واکسنی باشد که ما بتوانیم خریداری کنیم علیرغم مشکلات مالی که داریم هیچ مشکلی برای خرید واکسن نداریم و پول آن را کنار گذاشته ایم و حتماً واکسن را تهیه می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در داخل هم به همه گروه‌هایی که واکسن تولید می‌کنند کمک خواهیم کرد واکسن را بسازند و این جزو افتخارات ماست که کشور ما جزو سازندگان واکسن کرونا باشد و برای ما بسیار اهمیت دارد.

کد خبر: ۹۰٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha