۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
آمده‌ام تا سرطان کشور را درمان کنم| دولت خود را رقیب مردم می‌داند و نمی‌گذارد کار کنند
نشست خبری علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری؛

آمده‌ام تا سرطان کشور را درمان کنم| دولت خود را رقیب مردم می‌داند و نمی‌گذارد کار کنند

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در نشست خبری خود گفت: دولت با درگیر کردن مردم در بروکراسی‌های اداری و بستن راه کارآفرینی آنها، سعی دارد تا از تورم بودجه خود را تامین کند.

امیرحسین عیدی؛ بازار: علیرضا زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز (شنبه) در نشست خبری خود گفت: امروز ما به دلیل آنکه بین پتانسیل‌های موجود و با آنچه در روی صحنه می‌بینیم تفاوت اساسی دارد با یک تعارضی روبرو هستیم.
وی همچنین گفت: مسائل بسیار زیادی در کشور وجود دارد و ما با فهم نظام مسائل کشور سعی در حل آن داریم. ما می‌خواهیم بر مبنای دقت و بررسی ریشه‌ مشکلات را حل کنیم. تورم و بیکاری یک عارضه است و باید ریشه آنها را با بررسی‌های دقیق بخشکانیم. متاسفانه کشور ما دچار یک سرطان شده است و به عنوان یک پزشک حاذق آمده‌ام تا این سرطان را درمان کنم. وعده بی‌جا نمی‌دهم و سعی می‌کنم در دولتم به جای ماهی دادن ماهیگیری یاد دهم.
زاکانی در ادامه درباره اهمیت اقتصاد گفت: چرا اقتصاد مهم است چون بیشتر اقتصاد ما اقتصاد دولتی است. دولت‌ها، نه تنها دست مردم را نمی‌گیرند بلکه پای آنها را نیز می‌بندند. دولت بخش خصوصی را رقیب خود می‌داند و با درگیر کردن مردم در بروکراسی‌های اداری و بستن راه کارآفرینی آنها سعی دارد تا از تورم، بودجه خود را تامین کند.
او درباره دولت جوان گفت: به امید خدا دولت جوان حزب الهی با تحول در محور مدیریت و اقتصاد این مشکلات را حل خواهد کرد. این برنامه شامل ۱۲ سال تلاش کارشناسان در مرکز پژوهش‌ها، اتاق بازرگانی و مراکز تحقیقاتی دیگر است و تلاش داریم تا تورم و مشکلات اقتصادی را ریشه‌کن کنیم و فقر را از بین ببریم. برای مثال در بحث سلامت تلاش خواهیم کرد مردم به جز درد بیماری که دارند، درد بی پولی را در مراکز بهداشت و درمان نچشند.
وی همچنین افزود: ما مخالف مذاکره نیستیم. ما مخالف تصمیم‌گیری ۲۰ دقیقه‌ای برای تامین منافع ملی و بازی با سرنوشت مردم هستیم.
زاکانی با بیان اینکه این دولت عرضه مذاکرات و معامله را ندارد، گفت: همزمان با مذاکرات هسته‌ای مذاکره‌ای جداگانه با آمریکا با نام B2 آغاز شد و حاصل آن آزادسازی ۱.۲ میلیارد دلار از پول بلوکه شده ما و خارج شدن ۲۸ نفر از ایرانیان از لیست سیاه تحریم‌ها بود. این مذاکرات ربطی به دولت روحانی نداشت و اگر بنا بود دولت این مذاکرات را انجام دهد تنها ۴۰۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ما آزاد می‌شد.
وی با بیان این که دولت من دولت ژنرال‌های خسته و غلامان حلقه بگوش نیست، گفت: به جای آنکه کابینه خودم را معرفی کنم ترجیح می‌دهم‌ با معرفی کارشناسان حاذق و جوان، یک کابینه از مفسدین را به قوه قضاییه معرفی کنم.
زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار درباره مساله اول دولت شما در حوزه اقتصاد چیست و روش مواجهه شما با آن ها چگونه است گفت: در بحث اقتصاد مهمترین نکته توجه به تولید است. برای تولید یک موانعی وجود دارد که مهمترین این موانع را باید شناخت و آنها را مانع زدایی کرد. اولین مانع این است که دولت رقیب ملت است و اساسا نمی‌گذارد ملت کار خودش را انجام بدهد. برخی از کارشناسان کارشناسی نمی‌کنند بلکه فقط به فکر پاسبانی از منافع خودشان هستند؛ لذا ایجاد امنیت در سرمایه‌گذاری، تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار و ایجاد زمینه دولت الکترونیک و پاسخگو کردن دولت و همچنین موضوع تامین مالی از مهمترین موانع است.
وی همچنین افزود: بانک‌ها برای اقتصاد مانند زالو هستند و اقتصاد را می‌بلعند. بانک‌های خصوصی آویزان بانک‌های دولتی هستند و از آنها رانت میگیرند. امروز سیستم بانکی به جای ضمانت مردم، ضمانت رانت‌خوران را انجام می‌دهد. من با همه وجودم قول می‌دهم که ضمانت مردم هستم.
وی در پاسخ به این سوال که چقدر برای تبلیغات هزینه خواهد کرد عنوان داشت: بنده هیچ منبع مالی‌ای ندارم و همه توجهم را به ظرفیت‌های صدا و سیما و خود مردم جلب کردم و داشته‌های خودم نیز همین تتمه حقوقم است. من کل تبلیغاتی را که خودم هزینه کنم در حد 100 میلیون تومان است و آن را در اختیار دوستان گذاشتم، اما بنده معتقد هستم که هر خانه و قلب هر ایرانی ستاد تبلیغاتی من است؛ چون سال‌های سال است که قلب من برای آن‌ها می‌تپد.

کد خبر: ۹۰٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha