۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳
واردات ۳۸ میلیارد دلار مواد اولیه و مورد نیاز کارخانجات به کشور
وزیر صمت خبر داد؛

واردات ۳۸ میلیارد دلار مواد اولیه و مورد نیاز کارخانجات به کشور

ارومیه- وزیر صنعت، معدن و تجارت از ۳۸ میلیارد دلار واردات مواد اولیه و مورد نیاز کارخانجات، برای بخش تولید کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا رزم حسینی شامگاه جمعه در دومین روز از سفر خود به آذربایجان غربی در بازدید از کارخانه داروگستر ساوا شفا ژن در شهرستان نقده اظهار کرد: با وجود تحریم ها علیه کشور ۳۸ میلیارد دلار واردات مواد اولیه و مورد نیاز کارخانجات برای تولید را انجام دادیم، شهرک ها به دنبال توسعه هستند، ظرفیت‌ها تکمیل است و نباید فقط روی نقاط منفی مانور داده شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ می‌توانند مردم را توانمند کنند و اگر طرح اقتصاد مقاومتی در تمام کشور توسعه یابد مردم توانمند خواهد شد، افزود: در همه جای دنیا کشورها را شرکت های بزرگ، توانمند و توسعه گرا می سازند نه دولت‌ها و در کشور ما نیز شرکت‌های توسعه گرا را باید مورد حمایت قرار دهیم.

رزم حسینی با بیان اینکه شرکت دانش بنیانی که امروز مورد بازدید قرار داده‌ام نیز یکی از همین شرکت های توانمند است، گفت: آدم های موفق محدود هستند اما گستره فعالیت آنها نامحدود است و این شرکت که سرمایه گذارانش در خارج از کشور بودند، تمام مین های مقابل خود بروکراسی اداری را یک به یک برداشته و اکنون در این نقطه ایستاده است.

وزیر صمت با تأکید بر اینکه فرهنگ سرمایه‌گذاری باید گسترش پیدا کند، تصریح کرد: به این نوع کارها اعتقاد دارم و هرگونه همکاری در این زمینه را انجام خواهم داد، کارهای بزرگ جسارت و ریسک بالا می خواهند که اگر موفق شوند خارق العاده هستند.

رزم حسینی با بیان اینکه بیشتر سرمایه گذاران دوست دارند که در شهرهای بزرگ مانند تهران که بیش از ۱۱ هزار واحد صنعتی مستقر دارد فعالیت کنند اما سرمایه گذار این طرح دانش بنیان، شهرستان نقده و منطقه مرزی را انتخاب کرده که این نیز در جای خود بی نظیر و قابل افتخار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهدا جانفشانی کردند تا امنیت برقرار شود، بیان کرد: ما نیز باید تمام تلاش خود را برای کارآفرینی و اشتغالزایی و توانمندسازی مردم انجام دهیم که حمایت از این گونه شرکت‌ها و ورود سرمایه گذاران در همین راستا می باشد.

وزیر صمت با اشاره به بازدیدی که از معدن طلای زرشوران داشت، اضافه کرد: اکتشاف در کل کشور ۳ درصد است که همین سه درصد حدود ۵۰۰ میلیارد دلار ذخایر معدنی قطعی کشف شده است و اینکه میگوییم معدن می تواند جایگزین نفت و درآمدهای نفتی شود، سخن دور از دسترسی نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین روز از سفر به استان آذربایجان غربی، کارخانه داروگستر ساوا شفاژن را در شهرستان نقده مورد بازدید قرار داد.

این واحد تولیدی در زمینه تولید انواع داروهای پوستی به شکل پماد، کرم، ژل و لوسیون، انواع مکمل های دارویی و غذایی، انواع فرآورده های تغذیه ای ویژه بیماران، انواع ضد عفونی کننده ها بر پایه الکل، پودرهای آماده و نیمه آماده خوراکی در ناحیه صنعتی راهدانه شهرستان نقد مستقر می باشد.

میزان سرمایه ثابت برای راه اندازی این واحد تولیدی ۳۶۷ هزار و ۳۴۱ میلیون ریال بوده که بیش از ۷۰ نفر از اهالی منطقه را مشغول به کار کرده است.

این طرح در زمینی به مساحت ۸۴۲۱ مترمربع و با زیربنای ۴۷۶۰ مترمربع ساخته شده است، این واحد تولیدی در سال ۱۳۹۳ جواز تاسیس خود را اخذ کرده که به علت مشکلات مالی و وجود تحریم‌ها خرید ماشین‌آلات آن به طول انجامید و در سال گذشته توانست پروانه بهره‌برداری خود را اخذ کند.

این واحد یکی از واحدهای دانش بنیان در زمینه تولید انواع داروهای پیشرفته و موثر در زمینه سرطان و انواع مکمل ها و داروهای ترمیمی پوست در شهرستان نقده است.

کد خبر: ۹۰٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha