۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مالیات ۲۰ درصدی کره جنوبی برای فعالان بازار رمز باعث افت ارزش شد
تداوم نوسان در بازار رمزارزهای دنیا؛

مالیات ۲۰ درصدی کره جنوبی برای فعالان بازار رمز باعث افت ارزش شد

در روز گذشته ارزش رمز ارزها در بازار جهانی تنزل پیدا کرد. در روز جمعه ارزش بیت کوین به ۳۶ هزار و ۸۰۰ دلار رسید و اتریوم با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ دلار مبادله شد.

بازار؛ گروه بین الملل: بازار رمزارزها در هفته های اخیر با نوسان های زیادی روبرو بود. نوسان هایی که ریشه در سیاستهای دولتها در زمینه قانون گذاری در بازار رمز ارزها و افزایش توجه مردم به مسایل زیست محیطی و سطح بالای آلایندگی در این صنعت داشت.

بررسی ها نشان می دهد در آوریل سال قبل ارزش هر بیت کوین در بازار دنیا برابر با ۸۲ هزار دلار بود  و از ان زمان تا کنون با شاهد تداوم روند کاهش قیمت در این بازار بودیم.

در روز جمعه ۲۸ می سال ۲۰۲۱ میلادی بازهم بازار رمز ارزها در دنیا قرمز پوش بود و تمامی رمزارزها در دنیا با افت ارزش روبرو شد. طبق گزارش منتشر شده توسط وب سایت کوین دسک در روز جمعه  ارزش بیت کوین در بازار ۸ درصد تنزل پیدا کرد و به ۳۶ هزار و ۸۰۰ دلار رسید در حالیکه ارزش هر اتریوم با تجربه کاهش ۹ درصدی به ۲ هزار و ۵۵۰ دلار و ارزش XRP  به ۹۱ سنت رسید.

ارزش هر دوج کوین در بازار جهانی به قیمت ۳۱ سنت رسید که نسبت به روز قبل از ان با کاهش ۷ درصدی همراه بود. آمارها نشان می دهد از ابتدای ماه می سال جاری تا کنون ارزش بیت کوین در بازار جهانی ۳۸ درصد تنزل پیدا کرد و انتظار می رود این روند افت ارزش تا اواسط سال جاری نیز ادامه داشته باشد.

در این روز ارزش رمزارزها نوسان زیادی داشت ولی برایند تغییر قیمت رمز ارزها در بازار کاهشی بود. در مورد دلیل افت ارزش رمز ارزها در این روز گزارشهای زیادی ارایه شده است. برخی شروع حرکتهای حمایت از محیط زیست و ممانعت از انتشار کربن را عامل اصلی بحران ایجاد شده در بازار رمز ارزها می دانند و برخی دیگر در مورد سیاستهای دولتها و تاثیر آنها روی بازار می گویند.

بیزینس اینسایدر در این مورد نوشت: «در روز جمعه دولت کره جنوبی رسما اعلام کرد از ابتدای سال ۲۰۲۲ نرخ مالیات بر مبادلات بر بازار رمز ارزها به ۲۰ درصد می رسد. این سیاست باعث شد تا بازار با شوکی بزرگ روبرو شود. در اوایل روز جمعه زمانی که خبر از شروع مالیات گیری از فعالان در بازار رمز ارزها در کره جنوبی منتشر شد، ارزش بیت کوین به کمتر از ۲۵ هزار دلار رسید و به تدریج اندکی رشد کرد.»

«مارکت کوین» در گزارش خود تاثیر افت ارزش رمز ارزها روی ارزش بازار را این طور بیان کرد: «در ماه می سال جاری ارزش بازار جهانی رمز ارزها به ۱.۶ هزار میلیارد دلار تنزل پیدا کرد و در صورتیکه سیاستمداران به تصمیم خود مبنی بر قانون گذاری در بازار رمز ارزها ادامه دهند، انتظار می رود  سرعت کاهش ارزش بازار رمز ارزها در دنیا بیشتر شود.

کد خبر: ۹۰٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha