۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
وقت جراحی های بزرگ اقتصادی رسیده است
نامزد انتخابات ریاست جمهوری:

وقت جراحی های بزرگ اقتصادی رسیده است

قاضی زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: زمان جراحی‌های بزرگ به ویژه در موضوع اقتصادی فرا رسیده است.

به گزارش بازار، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در نخستین برنامه تلویزیونی تبلیغاتی خود، با اشاره به اینکه همه دولت‌ها درباره مسائل گوناگون اقتصادی همچون تورم، اشتغال، مسکن و ازدواج آسان به اندازه خود تلاش‌هایی کردند، اما همچنان این مسائل باقی مانده است، افزود: با وجود همه تلاش‌ها این مسائل همچنان باقی مانده و به صورت عمیق و بنیادی حل نشده است و همه دولت‌ها در هر دوره از انتخابات ریاست جمهوری همین شعارها را می‌دهند و دوباره در دوره‌های بعد تکرار می‌شود.

وی گفت: باید دولت‌ها و افرادی که به صحنه می‌آیند اعلام کنند که در هر دولتی مثلا چند مسئله حل می‌شود و دوباره تکرار نمی‌شود.

قاضی زاده هاشمی افزود: متاسفانه در دوره دولت اعتدال شکاف طبقاتی بیشتر و حتی بدتر از گذشته شد و باید با تلاش‌های گسترده این شکاف‌ها کاهش یابد و محرومیت‌های همچون جازموریان، سیستان و بلوچستان و دیگر نقاط کشور پایان یابد.

ریشه بی عدالتی در ایجاد طبقه برنده قانونی ضد مردم است
نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بدون تردید ریشه بی عدالتی ایجاد طبقه برنده قانونی ضد مردم است که اساس آن از نظام سرمایه داری گرفته شده و معتقد است فقر تولید کن تا حرکت ایجاد شود.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود: در این زمینه دولت فعلی اعتدال کارنامه خوبی ندارد و طبق همه گزارش های موجود در ضریب جینی عملکرد خوبی نداشته است.

وی افزود: متاسفانه امروز شاهد دو طبقه مردم و ضد مردم هستیم، ضد مردم یعنی اشراف مرفهی که از محل تورم درآمدشان از جیب مردم فقیر رشد کرده و مفهوم آن این است که رشد آنها از شکست طبقات پایین صورت می گیرد که این نشان می دهد ما هنوز با عدالت بعنوان یکی از آرمان های امام راحل فاصله داریم.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، آزادی را یکی دیگر از آرمان های امام راحل در انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت : متاسفانه مفهوم آزادی در دوره ای بازی و به ولنگاری ترجمه شد و عده ای هم در این زمینه افراط کردند و دوام دین را در محدود کردن آزادی دانستند که هر دو نگاه مردود است.

وی گفت : برخی نیز در دوره هایی شعار آزادی دادند، موضوعی که در زبان بعضی نهادهای بین المللی هم می چرخد اما توجهی به ذات آزادی نمی شود.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، توسعه رفاه برای مردم را یکی دیگر از شعارها و آرمان های انقلاب اسلامی دانست و گفت : همه دولت ها در این زمینه تلاش کردند از ساخت سد و مدرسه گرفته تا دانشگاه و دیگر اقدامات زیربنایی اما چون در این زمینه بخشی نگری صورت گرفت و نرم افزارهای هماهنگی بین بخش های اقتصادی ایجاد نشد ما همچنان دچار مشکل در رشد بخش های مختلف هستیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خود را یک نانوازاده و سیاستمداری جوان معرفی کرد و گفت : در گام دوم انقلاب باید تجارب گذشته را ببینیم و از تاریخ عبرت بگیریم مردمی که تاریخ و گذشته خود را ندانند دچار مشکل می شوند بنابراین معتقدیم در گام دوم انقلاب نیاز به دگردیسی داریم و دیکته خود را دوباره باید بخوانیم و غلط های خود را اصلاح کرده و نقاط قوت خود را تقویم بخشیم.

قاضی زاده هاشمی اشاره ای هم به مفهوم استقلال بعنوان یکی از آرمان های انقلاب اسلامی کرد و گفت: در این زمینه رشد بسیار خوبی کردیم اما به نظر می رسد گاهی اوقات در روابط با دیگر کشورها مسائل داخلی ما مشروط و تحت تاثیر فضای بیرون می شود به گونه ای که حتی تصمیم یک رئیس جمهور باعث یک تنش ارزی در داخل است که باید ما اقتصاد خودمان را تاب آور کنیم و بعد از مقاوم سازی، اجازه شرطی شدن آن بر اساس تحولات بیرونی را ندهیم.

وی افزود : کشور ما یک درصد جمعیت جهان و حدود ده درصد منابع طبیعی دنیا را در اختیار دارد و علاوه بر آن استعدادهای جوانان این مرز و بوم نشان می دهد که ما بسیاری از مشکلات را می توانیم با نگاه عمیق و بنیادی حل کنیم و پشت سر بگذاریم.

قاضی زاده هاشمی گفت: انقلاب اسلامی در پیچ تاریخی است که باید با حفظ ارمان ها، رویکردها تغییر کند و امروز وقت نقطه سرخط است باید غلط دیکته گرفته شود و اشتباهات اصلاح شود و در این مسیر جوانان تعیین کننده هستند.

برای برنامه های اعلامی زمان بندی مشخص کردیم
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: نوزده برنامه اجرایی برای اقتصاد کشور داریم و جزئیات آن به گونه ای است که برای هر کدام آغاز و پایان مشخصی در نظر گرفته ایم.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی با اشاره به اعلام برنامه های دولت احتمالی آینده اش همچون فصل پروانگی، گفتمان دولت و مردم و برنامه دولت اعتماد گفت : در همه این کتاب ها موضوعات مختلف و دغدغه های گوناگون کشور و مردم تهیه و تدوین شده است و در این حال راه نقد آن را باز کرده ایم.

 وی تاکید کرد : دولتی موفق است که بتواند از همه اندیشه های مردم برای موفقیتش بعنوان یک سرمایه استفاده کند.

قاضی زاده هاشمی گفت: برنامه های خود را با پشتوانه فکری و اجرایی نسل جدید جوان با فکر فناوری که امید به آینده دارد و تجربه سیاسی در اختیار دارد، می توانیم پیش ببریم و مشکلات را با کمک مردم مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه در نقد اندیشه ها باید به آنچه که می گوییم عمل کنیم، گفت : متاسفانه در دوره اخیر از آزادی بیان سخن زیاد رانده شد اما منتقدان با فحش و ادبیات نامناسب مخاطب قرار داده شدند که باید از آن پرهیز کنیم.

روش اداره کشور غلط بود
نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: روش اداره کشور غلط بود همه دولت های ما تقریبا ناموفق دوره خود را به پایان رساندند.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود: چون زیرساخت درست نکرده بودند و مسایل و مشکلات کشور به صورت ریشه ای حل نشده بود دولت های ما تقریبا ناموفق دوره خود را به پایان رساندند.

وی گفت: اما دولت ها باید برنامه ضربتی هم داشته باشند مثل برطرف کردن مشکلات معیشتی، نرخ تورم، بیکاری و وضعیت بد مسکن اما اقدامات میان مدت و بلند مدت باید طراحی شود.

 قاضی زاده هاشمی با مطرح کردن سوالی مبنی بر این که فرآیند اصلاحات چیست؟ گفت: دولت های ما سکولار هستند، نظام های اداری ما باقی مانده از نظام قبل است مثل بانک، کنکور، تامین اجتماعی این ها یقه مردم را گرفته اند نظام های کهنه صد ساله هستند حتی صاحبان این تکنولوژی گه غربی ها هستند از آن عبور کردند اما ما همچنان ما آن را حفظ کرده ایم.

وی افزود: دولت مطلوب دولت اسلامی است که با حاکم کردن ضوابط اسلامی مسایل کشور را حل کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت های ریاستی دولت هایی هستند که خود را صاحب کشور می دانند خود را صاحب مردم و اموال مردم می دانند هیات دولت فکر می کند باید دستور دهد و مردم هم اطاعت کنند مثل گرانی بنزین که نمونه شاخص این رفتار بود.

وی افزود: ویژگی های دولت ریاستی شفاف نبودن آن است اگر کسی اعتراض کند دهان آن را با سرب می کنند تمرکزگرا هستند ۱۰ - ۱۲ نفر را یک جا می نشینند و دستور می دهند اما دولت مردم هیچ بخش نامه و تصمیمی را نمی گیرد به جز مشورت با خود مردم.

قاضی زاده هاشمی گفت: مشارکت طلبی اصل دولت مطلوب است مردم خودشان برای خود تصمیم می گیرند دولت مطلوب وکلای مردم هستند.

وی افزود: دولت های رفاقتی که شاهد آن بودیم مثل حلقه نیاوران و جماران و ... که باعث ایجاد رانت شد، ‌ دولت های رانتی غارتی که نمونه واضح رانت ارز ۴۲۰۰ است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: عده ای از زیر زمین به این شاه لوله عظیم وصل شدند و ثروت های چشمگیری بر هم زدند.

وی گفت: بورس را چه کردند؟ دولت مردم قانون گراست. قانون بر اشخاص مسلط است قوانین باید مهمتر از آدم ها باشد دولت های اشرافی گری به مردم بی اعتنا هستند وقتی مردم در سختی قرار دارند به آن ها قهقهه می زنند اما دولت مردم دولتی است مردمی یعنی مردم و دولت مثل هم هستند دولت های ما وابسته به نفت هستند و پاسخگوی مردم نیستند و مهم نیست برای مردم چه اتفاقی می افتد.

قاضی زاده هاشمی افزود: بارها گفتیم بودجه را از نفت خارج کنیم دولت های نفتی کارآفرین نیستند اما دولت مردم کارآفرین است نفت باید به مردم برسد و دولت با مالیات کشور را اداره کند.

وی گفت: اما دولت های پیر دولت های خسته ای هستند که تا سه نسل آینده خود را تامین کرده اند ذهن های آن ها غیر قابل انعطاف است سراغ هر اصلاحی بروی پای پیر گارد می گیرند مثل تغییر در بورس، سربازی، بانک که جلوی این تغییرات را می گیرد و با هزار مسئله مردم را می ترساند دولت باید جوان باشد که تحول ساز شود مردم ثبات و آرامش می خواهند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اما دولت های جزیره ای هر بخش برای خودش کار می کند به جای این که هر دستگاهی به دستگاه دیگر کمک کند باعث ساییدگی می شود مثل قضیه مرغ که وزارت صمت و کشاورزی با هم در تناقض بودند این دولت ها باید به سیستم واحد تبدیل شوند دولت ها با پیامدها کار دارند یعنی ابتدا بحرانی اتفاق می افتد بعد به دنبال چاره کار هستند اما دولت مردم علت محور است دولت های ما گذشته نگر بودند براساس ۱۰ سال ۲۰ سال پیش تصمیم می گرفتند که علت اصلی ناکامی دولت هاست دولت باید آینده نگر باشد.

وی گفت: ما باید برنامه منسجم و درست داشته باشیم برای معیشت و اشتغال مردم برای نان مردم برای ساخت ایران جدید نیاز به نظریه جدید داریم که با این دست فرمان به جایی نمی رسیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: وقت آن رسیده که اتفاق عمیق تر بیافتد نیاز به انقلاب سازوکار داریم تغییر باید در ذهنیت باید اتفاق بیافتد دولت مردم یعنی دولت کاملا ادغام یافته در مردم هیچ جدایی بین دولت و مردم نیست وقتی مردم به میدان بیایند اقیانوس بیکران مردم کارگشاست سازوکار مردم هم به نفع مردم و مشارکت مردم باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت سلام ۵ ویژگی دارد یک شفافیت، مردم باید از همه امور آگاه باشند، دو گفتگو مرتب بین دولت و مردم شکل بگیرد تا همه به یک تصمیم اجمالی برسیم پایه تفکر دولت باید افکار عمومی باشد، سه وجود رقابت و عدم رانت، چهار عدالت، عدالت در رشد وقتی مردم قرار است رشید باشند همه مردم از سراسر کشور باید رشد کنند تا مسئولیت خود را را بپذیرند، پنج اساس پاسخگویی است دولت باید بگوید من چنین تصمیمی گرفتم و دلایل تصمیمات خود را با مردم در میان بگذارد.

کد خبر: ۹۰٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha