۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
شناسایی ۶۰۰۰معدن راکد/ معادن راکد از طریق مزایده واگذار می شود
وزیر صمت اعلام کرد؛

شناسایی ۶۰۰۰معدن راکد/ معادن راکد از طریق مزایده واگذار می شود

ارومیه- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح واگذاری ۶ هزار معدن راکد و نیمه فعال در کشور از طریق مزایده عمومی نقش مهمی در اشتغالزایی در کشور و جذب سرمایه گذاری های جدید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا رزم حسینی عصر جمعه در حاشیه بازدید از کارخانه قند مروارید مهاباد در گفت گو با خبرنگاران افزود: از سال گذشته معادنی که راکد بوده و یا اقدام به مجوز فروشی می کردند شناسایی و برای فعال سازی و تولید از طریق فرآیند مزایده عمومی همزمان در سراسر کشور به افراد حقیقی و حقوقی دارای صلاحیت جهت سرمایه گذاری جدید واگذار خواهد شد.

وی بیان کرد: واگذاری این معادن غیرفعال فرصت خوبی برای سرمایه گذاران ایجاد خواهد کرد و زمینه اشغالزایی و درآمد پایدار را برای مردم فراهم خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فعال سازی معادن علاوه بر ایجاد اشتغال، موجب رونق اقتصادی مناطق نیز می‌شود افزود: با احیای یک معدن متروکه و غیرفعال اولین اتفاق، ایجاد شغل برای اهالی روستا است و معتقدیم باید به دنبال ایجاد کسب و کار در روستاها و شهرهای دورافتاده باشیم تا مهاجرت شکل معکوس پیدا کند.

رزم حسینی اضافه کرد: فرآیند واگذاری به صورت قانونی در سامانه ستاد (مزایده ها و مناقصات دولت) انجام خواهد شد و اعضای تشکل ها و نمایندگان وزارت صمت برامر مزایده نظارت کامل خواهند داشت از اینرو امک هیچگونه رانت و یا تخلف قانونی میسر نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این مزایده برای اولین بار در کشور انجام می‌شود، ادامه داد: متقاضیانی که در این مزایده برنده شوند اما کار اکتشاف، بهره برداری و فعال سازی معدن را انجام ندهند مجدداً معادن از آنها گرفته و باز از طریق مزایده به افراد دارای صلاحیت واگذار می شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه آذربایجان غربی از لحاظ تولید از شرایط قابل قبولی برخوردار است، ادامه داد: بسیاری از شهرک های صنعتی سطح این استان نیاز به توسعه و اهدای زمین دارد که با هماهنگی انجام شده با استانداری هر شهرک صنعتی که زمین در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد این وزارتخانه نسبت به زیرساخت های آن اقدام خواهد کرد.

رزم حسینی اضافه کرد: امسال به لطف سرمایه گذاری انجام شده و در راستای تحقق شعار سال مبنی بر رفع مانع زدایی در حوزه صادرات، عملکردی بهتری نسبت به سال گذشته داریم و با برنامه ریزی انجام شده سعی داریم این روند به رشد را ادامه دهیم.

کد خبر: ۹۰٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha