۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
۳۰۰۰ واحد مسکونی در خراسان رضوی به بهره برداری رسید
با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

۳۰۰۰ واحد مسکونی در خراسان رضوی به بهره برداری رسید

قوچان– تعداد سه هزار واحد مسکونی روستایی خراسان رضوی که سال ۹۸ بر اثر وقوع سیل آسیب‌ دیده بود، توسط بنیاد مسکن بازسازی و آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ صبح روز جمعه هفتم خرداد ماه با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن افتتاح واحدهای  مسکونی و طرح هادی  دو روستای «کتلر» و «دیزاوند» شهرستان قوچان بعنوان روستای پایلوت در خراسان رضوی، تعداد سه هزار واحد مسکونی در سطح استان خراسان رضوی نیز که بر اثر سیل آسیب دیده بودند به بهره برداری رسیدند.

علیرضا تابش درحاشیه  مراسم افتتاح طرح های روستایی در جمع خبرنگاران با بیان این که سه هزار  واحد مسکونی در سطح روستاهای استان به بهره برداری رسیده است، افزود: قرار است هشت هزار واحد مسکونی محرومان ظرف یکسال و نیم در روستاها ساخته شود که تاکنون ۶ هزار واحد آن ساخته شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود : تلاش داریم ظرف دو ماه آینده نیز  دو هزار واحد دیگر ساخته شود که در کنار این ساخت و ساز، طرح های هادی نیز با اعتبارات خاص به انجام برسد که هم اجرای این طرح ها چه در بخش مسکن و محیط روستا بسیار موثر است که مجموع با هم کار تکمیلی صورت می گیرد.

وی گفت: یکی دیگر از برنامه ها ساخت واحدهای مسکونی برای خانواده های دو معلول به بالاتر است و با کمک بهزیستی و بنیاد مستضعفان برای آن چه که در حال انجام است ۷۰۰ واحد برای خانواده های دو معلول و بالاتر انجام شده است .

۳۰۰۰ واحد مسکونی بنیاد مسکن در خراسان رضوی به بهره برداری رسید

تابش خاطر نشان کرد: طرح مسکن ملی در واقع با وزارت راه و شهرسازی است اما در شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر و همچنین برخی  شهرهای زیر ۵ هزار نفر به ما واگذار شده است که در مجموع حدود ۸۰ هزار واحد است که تاکنون ۵۰ هزار واحد آن شناسایی شده است و کار در حال انجام است .

اختصاص ۲۰هزار میلیارد تومان بودجه
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: همواره بازدیدهای میدانی در سطح کشور داریم که امسال در بودجه نیز مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن برای راه ها و بهسازی روستاها و ۷ هزار میلیارد تومان آن نیز برای آبرسانی به روستاها در نظر گرفته شده است .

محمد رضا رضائی کوچیوی افزود: مجلس توجه جدی به روستاها و مناطق محروم دارد بطوریکه ۵۰ درصد از روستاها و واحدهای مسکونی آن نیاز به بهسازی و نوسازی دارد که باید منابع بیشتری در بودجه آینده در نظر گرفته شود .

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش ما این است که در کنار منابع مالی دولت شرایط را برای بخش خصوصی ایجاد نماییم تا با ظرفیت های بخش خصوصی منابع مالی، نقدینگی در پروژه ها به خصوص مسکن طرحی ارائه دادیم که در مرحله ابلاغ است .

وی یادآور شد: همچنین قرار است برای مدت چهار سال یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود که محرک لوکوموتیو اقتصاد کشور برای بهبود معیشت و کسب و کار مردم تاثیر گذار باشد .

رضائی در خصوص مصالح ساختمانی نیز گفت : بالغ بر ۲ برابر نیاز کشور، در بخش فولاد و سیمان است که استفاده آن جهت صادرات بالاتر است و از طرفی دلالان و سودآوران باعث بالار فتن قیمت مصالح شده اند .

وی خاطر نشان کرد : در نتیجه قیمت ساختمان افزایش پیدا کرده است که برای رفع مشکل نیاز است ابتدا کمبود نیاز داخلی خود را تامین نماییم و سپس اقدام به صادرات نماییم.

کد خبر: ۹۰٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha