۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
پذیرش کنتور برق یک شرکت در بورس کالا
چراغ اول برای آغاز معاملات مناقصه در سال ۱۴۰۰ روشن شد؛

پذیرش کنتور برق یک شرکت در بورس کالا

هفته گذشته نخستین پذیرش کنتور برق در بورس کالا طی سال جاری انجام شد تا معاملات مناقصه که از اسفند پارسال با درخواست خرید کنتور برق آغاز شده بود طی روزهای آینده به جریان بیفتد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه ای از پذیرش کالای کنتور برق شرکت سنجش نیروی هوشمند در بازار اصلی این بورس خبر داد.

براساس این اطلاعیه، پذیرش شرکت سنجش نیروی هوشمند پس از بررسی مدارک و مستندات در دویست و نود و دومین جلسه کمیته عرضه در تاریخ ۴ خرداد ماه جاری در بازار اصلی بورس کالای ایران مورد تصویب قرار گرفت.

مروری بر روند معاملات مناقصه
معاملات مناقصه در بورس کالا از ۲ اسفند ماه ۱۳۹۹ کلید خورد و این ابزار در اختیار شرکت های متقاضی خرید از بورس کالا قرار گرفت.

در روند معاملات مناقصه در بورس کالا، خریدار یک محصول در اطلاعیه ای اعلام می کند که تمایل به خرید چه کالایی و با چه مشخصاتی را دارد؛ به دنبال انتشار این اطلاعیه مناقصه، شرکت هایی که برای عرضه کالای مورد نظر در بورس پذیرش شده اند می توانند در مناقصه شرکت کنند.

موضوع مهم در خصوص معاملات مناقصه، رقابت عرضه کنندگان در جهت کاهش قیمت ها و جلب نظر خریداران است. به عبارت بهتر تاکنون در روش مزایده محصولات در بورس کالا، رقابت قیمت به سمت قیمت های بالاتر بود و فردی که قیمت بالاتری را اعلام می کرد برنده مزایده می شد اما در مناقصه، عکس این اتفاق حاکم است و برنده مناقصه شرکتی خواهد بود که حاضر به فروش کالا با قیمت پایین تری باشد؛ همچنین پس از آنکه برنده مناقصه تعیین شد، وارد فرآیند تسویه و تحویل معاملات می شویم که این فرآیند در معاملات مناقصه مشابه معاملات مزایده بوده و دستورالعمل یکسانی دارد.

گفتنی است بورس کالای ایران در تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۹۹ با صدور اطلاعیه های جداگانه ای از پذیرش کنتور برق شرکت های الکترونیک افزار آزما، توس فیوز، صنایع سنجش انرژی بهینه سازان توس و طرح های صنعتی راد نیروی کرمان خبر داده بود.

کد خبر: ۹۰٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha