۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
۱۷۵ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

۱۷۵ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد

ایلام- اقدسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: از زمان برداشت غلات در استان تاکنون، ۱۷۵ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شده است.

محمدعلی اقدسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۷۵ هزار تن گندم و بیش از ۲۰ هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی گفت:  در سال زراعی جاری به رغم مشکلات و محدویت‌های ترددی ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا و اثرات خشکسالی که باعث عدم رغبت کمباین‌های مهاجر جهت برداشت مزارع استان می‌شود، با اجرای تمهیدات لازم و هماهنگی با اتحادیه کمباین داران استان‌های فارس و همدان شرایط مناسبی را جهت فعالیت حدود ۴۵۰ دستگاه انواع کمباین بومی و مهاجر در استان فراهم کرده است.

اقدسی تصریح کرد: کمباین مورد نیاز مناطق گرمسیری استان که از وسعت بیشتری برخوردار هستند، تأمین و تاکنون برداشت اکثر مناطق شهرستان‌های دهلران، مهران و آبدانان به پایان رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: اخیراً در مناطق شمالی استان نیز با شروع امر برداشت، رایزنی‌های لازم با اتحادیه‌های کمباین داران ذکر شده برای استفاده از توان کمباینی آنها به انجام رسانده است، با این وصف در ابتدای فصل برداشت در شهرستان سیروان نیز تاکنون پنج دستگاه کمباین بومی و پنج دستگاه کمباین مهاجر شروع به فعالیت کرده اند.

وی گفت: عملیات برداشت نیز همانند عملیات کاشت در هر منطقه زمان بر بوده و حداقل یک ماه به طول می‌انجامد و ضروری است که کشاورزان برای برداشت مزارع خود با شرایط توپوگرافی و شیب مناسب، با صبر و حوصله و با رعایت نوبت با کمباینداران همکاری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام  تصریح کرد: کشاورزان برای  تسهیل در برداشت به موقع و صحیح مزارع خود، با هماهنگی با مجموعه جهاد کشاورزی  با عقد قرار داد با کمباین داران و پرداخت به موقع هزینه برداشت براساس نرخ مصوب ابلاغی، کمباین داران را به انجام سریع‌تر و بهتر برداشت محصول دلگرم و ترغیب کنند.

کد خبر: ۹۰٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha