۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
ضرورت جذب نیرو برای جایگزینی بازنشستگان شرکت واحد
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران عنوان کرد

ضرورت جذب نیرو برای جایگزینی بازنشستگان شرکت واحد

ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره جذب نیرو در این شرکت گفت: موضوع چابکسازی از دوره‌های قبل نیز مد نظر بود و در راستای خصوصی‌سازی، هر سال بخشی از نیروها بازخرید یا بازنشسته شده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، محمود ترفع افزود: البته باید توجه داشت که موضوع چابک‌سازی حد و حدود دارد و قرار نیست حمل و نقل عمومی را آن‌قدر محدود کنیم که به کل جمع شود.

وی با اشاره به اینکه در آذرماه ۸۵ مصوبه خصوصی‌سازی توسط دولت ابلاغ شد و در دی‌ماه همان سال، حد و حدود این چابک‌سازی بر اساس مصوبه شورای شهر تحت عنوان ماده واحده چگونگی اجرای خصوصی‌سازی مشخص شد، اظهار کرد: بر اساس ماده واحده مذکور، شهرداری تهران مکلف است در هر شرایط، ۴۰ درصد از ناوگان را به صورت ملکی حفظ کند و برای حفظ این ۴۰ درصد، نیازمند نیرو است.

ترفع درباره تعداد نیروهای شرکت واحد گفت: اسفندماه سال گذشته ۸۳۰ نفر در شرکت واحد بازنشسته شدند که ۴۳۰ نفر از آن‌ها راننده بودند و برای جایگزین کردن آنها، استخدام نیروهای جدید ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه در مجموعه اتوبوسرانی تهران، کمبود راننده، نگهبان و نیروی خدمات داریم، تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال ۹۹ تعداد ۸۳۰ نفر، در سال ۹۸ تعداد ۷۰۰ نفر و در سال ۹۷ تعداد ۶۰۰ نفر از کارکنان شرکت واحد بازنشسته شده‌اند، قطعاً جذب نیروهای جدید برای جایگزینی این افراد ضروری است، مگر اینکه بگوییم همه این افراد در تمامی ادوار مدیریت شهری، مازاد بوده‌اند و به رغم عدم نیاز به حضور آنها، در استخدام بوده و همچنان حقوق دریافت می‌کرده‌اند.

ترفع در مورد سیستم اعلام زمان‌بندی حرکت اتوبوس‌ها که بر اساس پیشنهاد وی در دوره قبل مدیریت شهری توسط شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران انجام شد، گفت: این سیستم یک انقلاب در حمل و نقل اتوبوسی و یکی از بهترین اقدامات در جهت حفظ کرامت مسافران بوده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره مانیتورهای اطلاع‌رسانی برنامه زمان‌بندی حرکت اتوبوس‌ها که در ایستگاه‌های اتوبوس نصب شده‌اند، اضافه کرد: متولی آن مانیتورها در هیچ دوره‌ای شرکت واحد نبوده است، ضمن اینکه شهروندان می‌توانند از نرم‌افزار «تهران باس» که برای گوشی‌های همراه طراحی شده و در هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس قابل استفاده است، برای دریافت برنامه زمان‌بندی حرکت اتوبوس‌ها استفاده کنند.

کد خبر: ۹۰٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha