۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
۲۵ سال در حوزه کاوش معادن کار عمده‌ای انجام نشده است
نامزد انتخابات ریاست جمهوری:

۲۵ سال در حوزه کاوش معادن کار عمده‌ای انجام نشده است

زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۲۵ سال است که در حوزه کاوش معدن کار عمده‌ای انجام نشده است و همین موجب شد که رتبه ما از ۷ به ۲۰ رسید.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی در نشست فعالان و نخبگان جوان که با موضوع بسترسازی حکمرانی دولت جوان حزب اللهی و با شعار عقلانیت، انقلابی گری و حل نظام مسائل ملی برگزار شد، افزود: معادن در دنیا بالای ۷۰۰ متر کاوش می‌شود در حالی که کاوش‌های ما عمدتا زیر ۷۰۰ متر است.

وی گفت: میانگین کاوش معادن ما در کشور ۷ متر است در حالی که این میانگین در دنیا ۷۹ متر است و ما به هیچ وجه قابل مقایسه نیستیم.

زاکانی افزود: سال ۹۸ نزدیک به ۱۳۹ هزار کیلومتر کاوش کردیم در حالی که چین در سال ۲۰۱۷ حدود ۵ میلیون کیلومتر و کانادا ۳ میلیون کیلومتر کاوش کرد؛ ما کجاییم و آن‌ها کجا؟ به همین علت رتبه، اما از ۷ به ۲۰ رسید.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ۲۵ سال است که در حوزه کاوش معادن کار عمده‌ای نکرده ایم، افزود: ما باید این را پیشران کار خود بدانیم و اجازه ندهیم عده‌ای مفت ببرند.

زاکانی گفت: کشوری که هزار و ۴۰۰ کیلومتر فقط مرز آبی با خلیج فارس و با مجموع جزایرش هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز آبی دارد با این همه امکانات و شرایط باید در فقر زندگی کند؟

وی افزود: بهترین جاهای کشورها نزدیک ساحل است، اما شما ببینید مردم چابهار چگونه زندگی می‌کنند؛ این خجالت ندارد؟

کد خبر: ۹۰٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha