۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
با وجود اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی، کشاورزان و دامداران زمین خوردند
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

با وجود اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی، کشاورزان و دامداران زمین خوردند

مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فرصت مردم برای تغییر در شاکله قوه مجریه و مجلس، انتخابات بوده و اگر کسی در انتخابات شرکت نکند، تنها فرصت خود برای تغییر را از دست می دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درخصوص اولویت مردم در انتخابات و تاکید مقام معظم رهبری در پرداخته شدن به این اولویت ها گفت: دغدغه های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در دیدار امروز با نمایندگان دغدغه مردم در کوچه و بازار بود. دو نوع دغدغه وجود دارد که یکی دغدغه مردم و دیگری دغدغه مسئولان است، مردم تاثیری در دغدغه مسئولان ندارند.

تولید کشور را با امید به دریچه هایی که هرگز باز نشد، با مخاطره مواجه کردند
وی ادامه داد: تولید، اشتغال جوانان و معیشت از دغدغه های اصلی مردم هستند و راه برطرف شدن این دغدغه ها در اختیار مسئولان قرار دارد. سیاست خارجی در دغدغه های مردم تاثیرگذار است، اما متاسفانه در سال های اخیر برای پرداختن به سیاست خارجه، دغدغه های مردم از جمله معیشت و اشتغال جوانان فراموش شد و با امید به دریچه هایی که هرگز باز نمی شود، تولید کشور را دچار مخاطره کردند.

راه حل برطرف شدن دغدغه های مردم در اقتصاد مقاومتی است
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: راه حل برطرف کردن تمام دغدغه های مردم در اقتصاد مقاومتی وجود دارد، اما چشم انتظار این بودیم که بیگانگان مشکلات مردم را برطرف کنند.

مصری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بخش کشاورزی در چه جایی از منظومه اقتصاد کشور قرار دارد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار امروز به مسئله پیازکاران اشاره کردند. ما هر ساله شاهد مشکلات بسیار زیادی در این سیستم فشل هستیم و فاصله زیادی بین تولید و توزیع محصولات کشاورزی ایجاد شده که شکننده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه قیمت گوجه فرنگی در زمان عرضه آن به بازار و تحویل به کارخانه های فرآوری کاهش می یابد، در حالی که گوجه کاران نمی توانند محصول خود را در انبار نگه دارند، افزود: سال گذشته متاسفانه میزان گندم تولیدی به قوت مردم اختصاص پیدا نکرد، زیرا قیمت خرید تضمینی آن با هزینه های تولید تناسبی نداشت.

وی اظهار کرد: علی رغم اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده های دامی و زمین خوردن کشاورزان داخلی به دلیل عدم عرضه صحیح نهاده ها، کشاورزان با توجه به کمبود نهاده در بازار، محصول گندم تولیدی خود را در اختیار دامداران قرار دادند.

مجلس بخش خصوصی را وارد فرایند تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی کرد
مصری با بیان اینکه در دولت نهم، مطالبات کشاورزان گندم کار حداکثر پس از ۱۰ روز به آنها پرداخت شد، گفت: متاسفانه به دلیل عدم وجود اطمینان خاطر برای تعیین قیمت مناسب خرید تضمینی، کشاورزان به سمت کشت محصولات سودده حرکت می کنند. مجلس در سال جاری بخش خصوصی را وارد عرصه تعیین قیمت خرید تضمینی کرد تا تنها مسئولان در این زمینه تصمیم ساز نباشند. این تصمیم موجب افزایش یک هزار تومانی قیمت گندم شد، هر چند که از نظر ما کافی نیست.

نایب رئیس مجلس یازدهم با اشاره به اینکه تا زمانی که بین تولید و میزان مصرف، حقله دلالان حذف نشود، شاهد مشکلات موجود در حوزه کشاورزی هستیم، تصریح کرد: ۴۰ سال پدیده ای به نام شرخری در کشور وجود داشت، زیرا اجازه درج کلمه حامل بر روی چک ها داده شده بود، با تصویب قانون توسط مجلس پدیده شرخری حذف شد، می توان در حوزه کشاورزی نیز سیستم هایی را تعریف کرد تا شاهد رفع مشکلات باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در زمینه ویژگی برنامه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و جلوگیری از مأیوس شدن جوانان گفت: جوانان از اینکه توانایی آنها به کار گرفته نشود، مأیوس می شوند. متاسفانه امروز شرایط برای استفاده از ظرفیت جوانان فراهم نشده و آنها همانند گل پرپر می شوند. مقام معظم رهبری در دیدار امروز انتظار داشتند از پژمردگی جوانان جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر ۵۰ درصد از اعتبار اختصاصی به مافیای واردات، به اشتغالزایی تخصیص یابد، سالانه حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار فرصت شغلی علاوه بر ظرفیت های موجود ایجاد می شود.

مصری با اشاره به اینکه حرکت به سمت واردات، اشتغالزایی را در کشور صادرکننده رونق می دهد، ادامه داد: با رونق تولید، چرخ واحدهای مختلفی حرکت می کند. متاسفانه امروز دلالان بسیار بیشتر از تولیدکنندگان سود می برند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۹۵ درصد از کالاهای حمل شده توسط شبکه حمل و نقل ریلی، قطعات وارداتی خودرو است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم ادامه داد: مجلس یازدهم در سال جاری طرح جهش تولید مسکن را مصوب کرد، در قالب این طرح سالانه یک میلیون واحد مسکونی باید تولید شود. این واحدهای مسکونی پس از ساخت در اختیار مردم قرار می گیرند و جوانان برای ساخت آنها به کارگیری می شوند. در سال جاری در قالب قانون حمایت از نهاد خانواده اعتبار خوبی به ازدواج جوانان اختصاص داده شد و تسهیلاتی با سود کم و معافیت های مالیاتی برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه می توان مردم را قانع کرد، گفت: ما ذهن مردم را از هدف برگزاری انتخابات دور کرده ایم، علاقه مند به مشارکت مردم هستیم، اما برخی افراد پرشوری را در دعواهای انتخاباتی می بینند! حاصل اینگونه رفتارها، انتخاب ناصحیح است.

مصری با اشاره به اینکه متاسفانه در برخی موارد شوی انتخاباتی بجای تبلیغات انتخاباتی برگزار می شود و افراد به جای ارائه اهداف و برنامه ها، نماندهایی را برای رفع مشکلات معرفی می کنند، تصریح کرد: مردم به دنبال جنجال های انتخاباتی نیستند، زیرا اثرات آن را دیده اند، باید به دنبال فردی باشیم که توانایی حل مشکلات مردم را دارد.

این نماینده مجلس یازدهم اظهار کرد: مردم همواره اظهارنظر می کنند، اما دخالتی در تغییر شرایط ندارند، تنها فرصت مردم برای تغییر وضعیت در شاکله مجلس و قوه مجریه انتخابات است. اگر فردی در انتخابات شرکت نکند، تنها فرصت خود برای تغییر را از دست داده است.

نایب رئیس مجلس یازدهم در پاسخ به سوالی مبنی بر تذکر رهبری به نمایندگان در زمینه بکارگیری از ابزارهای قانونی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار امروز از عملکرد ابراز رضایت کردند، اما در کنار آن تذکراتی نیز دادند تا از جایگاه قانون برای روح قانون استفاده شود، ایشان خاطرنشان کردند که اگر سوال و استیضاحی در دستور کار قرار می گیرد، با هدف بهبود وضعیت کشور باشد، ایشان همچنین تاکید کردند که در مجلس به دنبال پست های دیگری نباشید.

کد خبر: ۹۰٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha