۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
الزامات عبور بدون قطعی برق از روزهای گرم سال
سخنگوی صنعت برق عنوان کرد

الزامات عبور بدون قطعی برق از روزهای گرم سال

رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور گفت: فعالیت تمامی مراکز استخراج قانونی رمز ارز تا شهریور ماه متوقف شده است.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره مشکلات ماینرها و استخراج رمز ارزها گفت: در ایران، چون انرژی ارزانه، بهشت استخراج بیت کوین شده است. این مراکز باید در اسرع وقت دستگاه‌های خود را خاموش کنند و در صورت ادامه کار حتماً جریمه سنگینی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی این مراکز باید شدت بگیرد، افزود: شناسایی این مراکز با همکاری دستگاه‌های مختلف سرعت گرفته است.

رجبی‌مشهدی گفت: رئیس‌جمهور روز گذشته در جلسه هیئت دولت، گفت که از امروز تا پایان شهریور هر نوع استخراج رمز ارز ممنوع و غیر قانونی است و بعد از دستور رئیس جمهور، شرکت توانیر هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تمامی مراکز استخراج قانونی رمز ارز از ابتدای خرداد ماه مصرف برق خود را متوقف کرده و این توقف فعالیت تا شهریور ماه و پس از کاهش نیاز مصرف شبکه ادامه خواهد داشت.

سخنگوی صنعت برق کشور افزود: این دستور رئیس جمهور به کمک صنعت برق آمد و امیدواریم بخشی از مشکل حل شود.

سخنگوی صنعت برق کشور با توصیه به مجوز دار کردن مراکز استخراج رمز ارز گفت: در صورت شناسایی مراکز غیر قانونی جریمه سنگینی در انتظار آنها خواهد بود.

مشهدی با بیان اینکه ۳۲۰ هزار مگاوات به صورت مجاز برای رمز ارز استفاده می‌کردند که از اول خرداد ممنوع شدند، افزود: این شرکت‌ها از وزارت صمت یا تولید کنندگان برق مجوز قانونی دارند. مصرف برق این‌ها مجاز هست و هر وقت نیاز داشته باشیم این شرکت‌ها مصرف خود را متوقف می‌کنند، اما مشکل ما مراکزی است که به صورت غیر قانونی رمز ارز استخراج می‌کنند.

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: کل مصرف این‌ها ۲۰۰۰ مگاوات یا بیشتر تخمین زده می‌شود که ۳۵۰ مگاوات از این‌ها شناسایی شده اند.

سخنگوی صنعت برق کشور افزود: مشکل ما استخراج پراکنده رمز ارز در کشور هست که اخیراً بیشتر شده است.

وی با اشاره به کم شدن تولید برق آبی گفت: حجم مخازن آبی ما نسبت به گذشته نصف شده است.

رجبی‌مشهدی گفت: قیمت بیت کوین کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است و این نشان می‌دهد که ما نباید در این حوزه ریسک کنیم این در حالیست که استفاده از ماینرها خیلی از کسب و کارها را تخته کرده است. در ایران، چون انرژی ارزانه، بهشت استخراج بیت کوین شده است.

کد خبر: ۹۰٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha