۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
اقتصاد باید شفاف باشد
نامزد انتخابات ریاست جمهوری:

اقتصاد باید شفاف باشد

مهرعلیزاده، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اقتصاد باید مثل آکواریوم شفاف باشد و مردم ببینند کسی که ادعای کار اقتصادی می‌کند، واقعا کار اقتصادی انجام می‌دهد یا اینکه به نام کار اقتصادی، فساد می‌کند.

به گزارش بازار، محسن مهرعلیزاده افزود: تا زمانی که اقتصاد ما داخل گاوصندوق باشد، در اقتصاد هم فساد و هم نابسامانی خواهیم داشت و نتیجه آن بیکاری فزاینده و همینطور از هم گسیختگی تولید و از هم پاشیدگی سامان‌های تولیدو فشار به مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه با روش‌های بگیر و ببند نمی‌شود، اقتصاد را کنترل کرد یا توسعه داد، تصریح کرد: آن‌هایی که اینگونه فکر می‌کنند هم فساد را نمی‌دانند چیست و هم هیچ درکی از اقتصاد ندارند.

مهرعلیزاده گفت: ما اگر در برنامه‌های خود شفافیت و حذف رانت‌ها را یعنی از بین بردن امکان‌ها و فرصت‌های رانتی از جمله نرخ ارز و یارانه‌های پنهان در توزیع انرژی، نه یارانه مورد نیاز و روزمره مردم که قیمت آن‌ها به اندازه کافی بالاست و مردم واقعا در فشار هستند، بلکه یارانه‌های پنهان، به ویژه قیمت ارز که به ریز ما آن‌ها را محاسبه کردیم، اگر این‌ها را در برنامه‌های خود سامان بدهیم و موانع تولید را برداریم، کاری کردیم که اقتصاد جلوی چشم مردم به شکل شفاف به دست آن‌هایی که قابلیت کارهای اقتصادی دارند، انجام شود.

کد خبر: ۹۰٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha