۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
امنیت غذایی مردم باید در دستور کار مجلس قرار گیرد
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

امنیت غذایی مردم باید در دستور کار مجلس قرار گیرد

خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: قانون ایمنی زیستی باید به سرعت برای امنیت غذایی مردم اصلاح شود و در دستور کار نمایندگان قرار گیرد.

به گزارش بازار، علی خضریان امروز (پنجشنبه) افزود: وزارت بهداشت در زمینه محصولات تراریخته هیچ پژوهش مستقلی خارج از پژوهش‌های اروپایی در زمینه محصولات تراریخته به مجلس ارائه نکرده است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به ارائه گزارش این کمیسیون درباره واردات محصولات تراریخته تصریح کرد: این گزارش در خصوص پرونده‌ای است که از سال ۱۳۹۰ در کمیسیون وجود داشته که از سال گذشته به صورت جدی بررسی این گزارش مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: براساس این گزارش و آنچه که کمیسیون اصل ۹۰ به نتیجه رسید؛ یک عدم هماهنگی ویژه در دستگاه‌های مسئول و خصوصاً وزارت بهداشت وجود دارد و با توجه به اینکه در اکثر کشورهای جهان مصرف محصولات تراریخته مصرف مستقیم انسانی ندارد و با اطلاع رسانی و با برچسب گذاری به مشتریان ارائه می‌شود.

خضریان افزود: در کشور ما متأسفانه این موارد رعایت نمی‌شود و به نظر می‌رسید که باید نقایص دستگاه‌های مختلف برطرف شود.

وی در ادامه گفت: سازمان پدافند غیر عامل باید به عنوان یک دستگاه مسئول در حوزه ایمنی اجتماعی کشور و سازمان ملی استاندارد به عنوان یک دستگاه مسئول در حوزه استاندارد و صنعت غذایی در جریان امور کار قرار گیرند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: نظر مجلس بر این است که قانون ایمنی زیستی به سرعت برای امنیت غذایی مردم اصلاح و در دستور کار نمایندگان قرار گیرد.

خضریان گفت: متأسفانه براساس آمارهای موجود نمی‌توانیم بگوییم که استفاده از محصولات تراریخته آسیبی ندارد، با توجه به اینکه عموم کشورهای جهان نسبت به مصرف این محصولات احتیاط می‌کنند، حتماً باید این احتیاط در کشور ما نیز در خصوص محصولات تراریخته صورت گیرد.

کد خبر: ۹۰٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha