۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
رشد ۱۰۰ درصدی میزان ایفای تعهدات ارزی
در مقایسه فروردین نسبت به اسفند ماه سال گذشته رقم خورد؛

رشد ۱۰۰ درصدی میزان ایفای تعهدات ارزی

قمری، دبیر کمیته اقدام ارزی گفت: تعهدات ارزی در فروردین ماه ۱۴۰۰، به میزان ۱.۴ میلیارد یورو ایفا شده در حالی که در اسفندماه ۹۹، این میزان برابر با ۷۰۰ میلیون یورو بوده است.

 به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری طی گزارشی از آخرین وضعیت ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات میزان صادرات مشمول ایفای تعهدات ارزی از ۲۲ فروردین ۹۷ تا آذرماه را ۷۲ میلیارد یورو اعلام کرد و گفت: با احتساب فرصت چهارماهه جهت ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات و تعدیلات انجام شده، تعهد ارزی حاصل از صادرات از ۲۲ فروردین ۹۷ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰، به میزان ۶۲ میلیارد یورو برآورد شده است.

وی افزود: در دوره زمانی یاد شده و منتهی به ۳۱ فروردین ۱۴۰۰، حدود ۴۵ میلیارد یورو از تعهدات ارزی ایفا شده که بیانگر نسبت ۷۳ درصدی ایفای تعهدات نسبت به کل تعهدات و نسبت ۶۳ درصدی ایفای تعهدات به کل صادرات مشمول ایفای تعهدات ارزی است.

دبیر کمیته اقدام ارزی ادامه داد: میزان صادرات مشمول ایفای تعهدات ارزی در آذرماه ۹۹ نسبت به آبان‌ماه ۹۹، حدود ۲ میلیارد یورو افزایش نشان می‌دهد و میزان ایفای تعهدات انجام شده در فروردین ماه ۱۴۰۰، برابر با ۱/۴ میلیارد یورو است؛ این در حالیست که میزان رفع تعهدات ارزی در اسفندماه ۹۹، برابر با ۷۰۰ میلیون یورو بوده است.

قمری گفت: بر این اساس میزان ایفای تعهدات ارزی در فروردین ماه ۱۴۰۰ نسبت به اسفندماه۹۹، از رشد صد درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: همچنین افزایش مانده تعهدات معوق در اسفندماه برابر با ۱/۵ میلیارد یورو بوده که این عدد در فروردین ماه ۱۴۰۰ به ۵۰۰ میلیون یورو کاهش یافته است که بیانگر کاهش ۶۷ درصدی است، به عبارت دیگر روند صعودی ایفای تعهدات ارزی و روند نزولی مانده تعهدات ایفا نشده در پایان فروردین ماه ۱۴۰۰، به خوبی قابل مشاهده است.

کد خبر: ۹۰٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha