۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
افزایش میزان ابتلا به کووید در تایوان چه درسی به ما می دهد؟

افزایش میزان ابتلا به کووید در تایوان چه درسی به ما می دهد؟

در تایوان روز ۱۴ مه ۳۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا کشف شده بود این در حالی است که روز ۱۷ مه این تعداد به ۳۳۵ نفر رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: در تایوان هرگز بحران کرونا وجود نداشته است و مردم هنوز واکسن نزده اند و اکنون در حالی که اولین کانون این ویروس برملا گردید، دولت ناگزیر گردید اولین محدودیت ها را اعلام کند. این در حالی است که اروپا به سمت عادی شدن روابط می رود. در واقع از این به بعد کشورهایی ممکن است آسیب پذیرتر گردند که تاکنون کمتر در معرض پاندمی ویروس کرونا قرار گرفته بودند.

کشور تایوان تا چندی پیش الگویی برای مدیریت پاندمی به شمار می رفت. اما امروز برای اولین بار با انتشار سریع این ویروس در میان مردم خود مواجه است. همه چیز از یک کانون کوچک در میان کارکنان یک شرکت هواپیمایی ملی آغاز شد که در یک هتل قرنطینه شده بودند.

در حالی که تصور می رفت که اوضاع تحت کنترل باشد، ویروس در میان خانواده های این افراد انتشار یافت. چه بسا که در حالی که روز ۱۴ مه ۳۴ مورد کشف شده بود، روز ۱۷ مه این تعداد به ۳۳۵ نفر رسید.

یک افزایش ناگهانی که باعث به صدا در آمدن زنگ خطر گردید. در اینجا بیشترین تدابیر محدودکننده اتخاذ گردید که تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته بودند.

اولین گام برای پی بردن به علت این اتفاق سعی در درک اشتباهات به منظور عدم تکرارشان است. کارشناسان این بخش علت این سرایت را کاهش روزهای قرنطینه می دانند. اواسط ماه آوریل ۵ روز قرنطینه به ۳ روز برای شرکت های هواپیمایی کاهش یافته بود.

اشتباه دیگر به کارزار واکسیناسیون مربوط می گردد که هرگز با هماهنگی آغاز نشد. طبق آمارهای  وزارت بهداشت این کشور تنها ۸% مردم اولین دوز واکسن را دریافت کردند. در واقع بر خلاف ایتالیا در تایوان شیب مبتلایان رو به افزایش است در حالی که شیب افراد واکسینه سیر نزولی دارد.

به طور کلی باید گفت که ما هرگز متوجه زمان پایان پاندمی نخواهیم شد. در روز ۱۰ مارس ۲۰۲۰ زمانی که در ایتالیا اولین محدودیت ها اعلام شد اولین پرسشی که در میان مردم مطرح شد این بود که این بحران چه زمان خاتمه خواهد یافت؟

اکنون پس از گذشت یک سال و اندی  این بحران بهداشتی هنوز جریان دارد. فقط این را می دانیم که پایان پاندمی تدریجی صورت خواهد گرفت. این همه گیری ابتدا در سطح رسانه ای و سپس به لحاظ بهداشتی خاموش خواهد شد. در این میان کانون پاندمی ممکن است به سمت کشورهایی حرکت کند که در حال حاضر از مشکلات به دور هستند لیکن فاقد مصونیت گله ای هستند.

کد خبر: ۹۰٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha