۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
در مدت ۳ ماه، آرامش را به اقتصاد کشور بازخواهم گرداند
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

در مدت ۳ ماه، آرامش را به اقتصاد کشور بازخواهم گرداند

­رضایی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در صورت تشکیل دولت مردم، در مدت سه ماه آرامش را به اقتصاد کشور باز خواهم گرداند.

به گزارش بازار، محسن رضایی افزود: کانون اصلی دولتِ مردم، بازگشت آرامش و ثبات به اقتصاد کشور است.

وی افزود: در دولت ما، برخوردهای نامطلوبی که اکنون با اقتصاد و معیشت مردم می شود پایان خواهد یافت.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری لازمه آرامش بخشی به اقتصاد ایران را کنترل گرانی، تثبیت نرخ ارز و سود بانکی در محدوده ای دانست که تولید و اشتغال را افزایش دهد و موجب تامین معیشت مردم و پیشرفت کشور شود.

رضایی مشکل اصلی پیشرفت نکردن اقتصاد کشور را نبود سیاست‌های درست و رابطه اقتصادی دولت با مردم دانست و گفت: هروقت دولت مشکلی پیدا می‌کند و با کسری بودجه مواجه می شود از طریق بورس و بانک دست در جیب مردم می‌کند و به همین منظور در دولت ما کمیته هفت نفره ای تشکیل خواهد شد که بر تصمیمات اقتصادی دولت نظارت خواهد کرد.

وی تشکیل ایالت‌های اقتصادی را یکی دیگر از رئوس برنامه های اقتصادی خود دانست و افزود: اختیارات اجرایی اقتصادی را به استان‌ها خواهیم داد و با این اقدام، رابطه دولت با اقتصاد و زندگی مردم کنترل می شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری پس از دولت، بانک‌ها را مهمترین مانع توسعه اقتصادی دانست و گفت: بانک‌های ما بسیار سنتی هستند و حتی نظام بانکی کشورهای منطقه و حتی یمن از نظام بانکی ما مدرن تر است و اگر همین امروز FATF را بپذیریم هیچ بانکی در جهان حاضر به همکاری با بانک‌های ما نیست و ریسک این کار را نمی پذیرد چراکه بانک‌های ما زیر استانداردهای جهانی فعالیت می کنند و ریسک بالایی دارند.

رضایی توسعه پیشرانهای اقتصادی نظیر مسکن، انرژی، کشاورزی و گردشگری را که هریک ۳۰۰ تا ۴۰۰ صنعت را به دنبال خود توسعه می‌دهد از دیگر اولویت‌های اقتصادی دولت خود دانست و افزود در مسکن باید هر فردی با ۱۰ درصد آورده بتواند صاحب خانه شود و بقیه را بانک‌ها تامین مالی کنند اما در این بخش بانک مسکن فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد را تامین می‌کند و باید به این وضع پایان داد.

وی افزود بانک‌ها هم نباید هیچ وثیقه ای بجز همان خانه در حال ساخت بگیرند و این امر می تواند تحول بزرگی در اقتصاد باشد.

رضایی گفت: این تجربه در آمریکا تحت با عنوان خانه رهنی و نیز در اروپا در حال اجراست و در کشور ما هم قابل اجراست و ما به این معضل پایان خواهیم داد.

وی از انتشار قریب الوقوع برنامه های اقتصادی دولت خود در سایت مردم یار خبر داد و افزود: این برنامه ها در اختیار نخبگان قرار خواهد گرفت.

او افزود در سه ماه اول دولت، امید و آرامش به بازار خواهد برگشت و چشم انداز برنامه های اقتصادی ما امید و آرامش را به جامعه باز می گرداند.

رضایی همچنین در خصوص برنامه های تبلیغاتی خود گفت: علاوه بر استفاده کامل از فضای تبلیغاتی که صدا و سیما در اختیار نامزدها قرار می دهد، از ظرفیت فضای مجازی هم استفاده خواهم کرد و به سفرهای استانی نیز خواهیم رفت و آماده مناظره با سایر نامزدها چه در صداوسیما و چه در فضای مجازی هستم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه کشور ما بزرگترین منابع انرژی را در اختیار دارد افزود: با این وجود و در صورت تداوم روال فعلی، در چند سال آینده باید وارد کننده گاز باشیم.

وی افزود: اکنون گاز را به متان تبدیل کرده و به کره جنوبی می فروشیم و این کشور با چند اقدام، آن محصول را به ۵ برابر قیمت اولیه به خود ما می فروشد و غارت بزرگ ملی، در منابع و معادن ما روی می دهد.

او توجه به گردشگری را از جمله سیاست‌های اصلی دولت خود دانست و افزود سالانه فقط ۱۰ میلیون دلار برای تبلیغات گردشگری هزینه میکنیم درحالیکه ترکیه سالانه ۴۰۰ میلیون دلار در سال برای تبلیغ گردشگری هزینه می کند و در نتیجه سالانه ۳۰ میلیارد دلار درآمد گردشگری دارد.

کد خبر: ۹۰٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha