۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
شهرک‌های صنفی و صنعتی اردبیل در کانون توجه مسئولان قرار گیرد
رئیس اتاق اصناف اردبیل در گفتگو با بازار:

شهرک‌های صنفی و صنعتی اردبیل در کانون توجه مسئولان قرار گیرد

اردبیل -اشجع، رئیس اتاق اصناف اردبیل گفت: توجه به شکل‌گیری شهرک‌های صنفی و بهسازی و آبادانی شهرک‌های صنعتی باید در اولویت برنامه‌ریزی‌های مسئولان در استان اردبیل قرار گیرد.

مهدی اشجع در گفت‌و گو با بازار به فعالیت ۳۵ هزار واحد صنفی در استان و فراز و نشیب‌های مختلف فعالیت این مجموعه‌های تجاری و بازرگانی را یادآور شد و اظهار کرد: نمی‌توان به دید ناتنی به این واحدها نگاه کرد چرا که واحدهای صنفی در ۱۵ ماه شروع کرونا با بیشترین ضرر و زیان و تعطیلی روبه‌رو بودند و قطعا در فرآیند حمایت و پشتیبانی و مانع‌زدایی بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در کنار حمایت از اصناف و پرداخت تسهیلات کم بهره به این فعالان اقتصادی بهتر است انجام نظارت‌ها و بازرسی‌ها به شکل معقول و منطقی اتفاق بیفتد تا صاحبان صنوف متضرر نشوند.

ضرورت شکل‌گیری شهرک صنفی در اردبیل
رئیس اتاق اصناف اردبیل ضرورت شکل‌گیری شهرک صنفی را در اردبیل یادآور شد و گفت: با مساعدت مسئولان استانی به ویژه استاندار اردبیل تلاش می‌کنیم تا این شهرک را با امکانات زیرساختی مناسب اعم از پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی و مراکز خرید آسان مردم فراهم کنیم تا بیش از این شهروندان از فعالیت واحدهای صنفی مخل آسایش گله‌مند نباشند.

اشجع افزود: اگر در رسته‌های مختلف ما فعالیت اصناف را اعم از صنوف تجاری و بازرگانی و خدماتی شاهد باشیم، قطعا خرید مردم با رضایت کامل و کیفیت و مطلوب به انجام خواهد رسید.

وی به تعدد واحدهای صنفی در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در کنار تقویت فروشگاه‌های زنجیره‌ای که هم اکنون تعداد زیادی از آنها در اردبیل شعبه دارند، بهتر است واحدهای صنفی دیگر مورد حمایت قرار گیرند تا در رقابت با فروشگاه‌های زنجیره‌ای متضرر نشوند.

اشجع به تنوع فروش اینترنتی نیز به عنوان یک راهکار مناسب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از فروش تجهیزات و امکانات به صورت اینترنتی و ارسال رایگان انجام می‌شود.

راه‌اندازی فازهای جدید کارخانه  اکو باتری تا پایان سال
مدیر کارخانه اکو باتری به فعالیت این کارخانه با ۴۳۵ نفر نیرو اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی فازهای جدید این کارخانه تا آخر امسال تعداد نیروی انسانی کارخانه به ۵۵۰ نفر افزایش پیدا می‌کند.

وی به راه‌اندازی خط تولید باتری صنعتی در استان اشاره کرد و ادامه داد: ما صفر تا صد تولید باتری را در این مجموعه انجام می‌دهیم به طوری که امسال تولید ما به ۸۰۰ هزار باتری خواهد رسید.

اشجع صادرات به کشورهای ازبکستان، عراق، افغانستان و برخی کشورهای همسایه را یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما مشکلی از لحاظ فروش محصول با توجه به کیفیت بالای آن نداریم و تلاشمان بر این است تا ظرفیت تولید و توان اقتصادی خود را در این مجموعه افزایش دهیم.

تولیدکننده و صنعتگر فعال اردبیل ضرورت استفاده صنعتگران و تولیدکنندگان را از مزایای مناطق محروم در بهره‌مندی از بیمه و خدمات مالیاتی یادآور شد و اضافه کرد: با پیگیری استاندار اردبیل و حمایتی که در این مسیر از تولیدکنندگان دارند، انتظار می‌رود مشکل شهرک‌های صنعتی به ویژه‌ مشکل زیرساختی برطرف شود.

وی بیان کرد: ما در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل با وضعیت نابسامان آسفالت معابر و خیابان‌ها روبه‌رو هستیم که این خود بزرگترین نارضایتی را در بین صنعتگران و سرمایه‌گذاران به وجود آورده که انتظار می‌رود در کنار این زیرساخت مشکل فاضلاب و تأمین آب در این شهرک رفع شود.

کد خبر: ۹۰٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha