۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای راه های روستایی خراسان جنوبی در نظر گرفته شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی:

۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای راه های روستایی خراسان جنوبی در نظر گرفته شد

بیرجند-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی گفت: ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای راه های روستایی خراسان جنوبی در سال جاری در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار بازار، مجید پورعیسی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با تأکید بر اینکه تمام پروژه‌های خراسان‌جنوبی باید پیوست منطقه‌ای و قابلیت اجرایی داشته باشد، اظهارکرد: تلاش ما براین است که پروژه‌های عمرانی خراسان‌جنوبی پیشبرد لازم را داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: یکی از نیازهای استان برای پیشرفت و توسعه تدوین اطلس سرمایه‌گذاری است و از طرف دیگر برای توسعه زیر ساخت‌های خراسان‌جنوبی نباید خسیس باشیم.

پورعیسی ادامه‌داد: اگر قرار است در خراسان‌جنوبی فردی سرمایه‌گذاری کند باید اطلاعات و جزئیات مربوط به استان را باید در اختیار او قرار دهیم و مسائل را در این حوزه امنیتی نکنیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه آب و ۵۰ میلیارد تومان نیز به حوزه عشایری خراسان‌جنوبی اختصاص یافته و برای آب و راه استان نیز فاینانس أخذ شده است، افزود: توسعه گردشگری در استان نیز با بهبود وضعیت زیرساخت محقق می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه دو سوم منابع اعتباری سفر نوبخت به خراسان‌جنوبی أخذ شده است، گفت: ایجاد ۱۷ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن محرومان، ایجاد سه هزار فرصت شغلی و چند برابر شدن اعتبارات حوزه راه، قنوات، گازرسانی و ... از جمله خدمات دولت در استان بوده است.

۸۵۳ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار برای خراسان‌جنوبی طی سال ۹۹
پورعیسی اظهارکرد: ۸۵۳ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار برای خراسان‌جنوبی طی سال ۹۹ در حوزه مسائل عمرانی داشته‌ایم و همچنین ۴۹۰ میلیارد تومان از محل‌های مختلف در سال گذشته تخصیص اعتبارات عمرانی داشته‌ایم.

وی بیان‌کرد: در موضوع اعتبارات هزینه‌ای نیز در پایان سال گذشته ۳۸۹ میلیارد تومان اعتبار از جمع ردیف‌های مختلف به استان ابلاغ شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته با افزایش حقوق کارمندان دولت رو به رو بودیم، گفت: این موضوع برای ما بار مالی حدود ۵۰ درصدی ایجاد کرد که در استان ابن بارمالی حدود ۶۸ میلیارد تومان بود.

پورعیسی با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۵۳ میلیارد تومان عملکرد دارایی استان بوده است، ادامه‌داد: همچنین در سال گذشته پاداش و مرخص مالی ۷۵ نفر از کسانی که بازنشسته شده بودند را پرداخت کردیم.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی بحث تهاتر با بانک‌ها در مورد پیمانکارانی بود که بدهی داشتند و از این محل خراسان‌جنوبی ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عملکرد داشت و در مورد اوراق و اسناد مالیاتی نیز عملکرد خراسان جنوبی ۹ میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی گفت: در مقایسه ابلاغی اعتبارات سال گذشته با امسال در ابتدای سال، اعتبارات هزینه‌ای ۵۵ درصد، اعتبارات تملک رشد ۲۵ درصد، حوزه نفت ۲۳۰ درصد افزایش و اعتبارات توازن ملی ۹۳ درصد رشد داشته است.

۱۷ پروژه ملی در خراسان‌جنوبی
پورعیسی از اجرای ۱۷ پروژه ملی در خراسان‌جنوبی خبر داد و اظهارکرد: این تعداد پروژه ۹۷ میلیارد تومان اعتبار دارد و البته در سال جاری تنها ۱۰ درصد اعتبارات برای پروژه‌های جدید در نظر گرفته شده است.

وی یادآورشد: برای سال جاری جهت راه‌های روستایی ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به اینکه در بحث فاینانس برای موضوع آب خراسان‌جنوبی حدود ۴۵۰ میلیارد تومان فاینانس در نظر گرفته شده است، افزود: بیش از ۴۰۰ روستا در خراسان جنوبی آبرسانی سیار می‌شود.

پورعیسی گفت: تفاهم نامه‌هایی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حوزه مسکن محرومان، انرژی های خورشیدی و ایجاد سه هزار فرصت شغلی داریم که منابع برای پروژه‌ها تا پایان دولت انجام خواهد شد.

کد خبر: ۹۰٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha