۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
افت ۱۰ میلیون فقره ای معاملات در بورس مازندران
بازار بررسی کرد؛

افت ۱۰ میلیون فقره ای معاملات در بورس مازندران

ساری- پایش بازار بورس مازندران حکایت از کاهش و افت ۱۰ میلیون فقره ای معاملات و داد و ستد در تالار شیشه ای دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، چراغ تالار شیشه ای مازندران در هفته جاری هم قرمز بود و میزان معاملات این بازار نسبت به هفته گذشته با کاهش ۱۰ میلیون فقره معاملات سهام روبرو بوده است.

کاهش ۴۵ هزار واحدی شاخص سهام و منفی شدن بازار بورس در اولین هفته آخرین فصل بهار نیز ادامه پیدا کرد و اشتیاق سهامداران مازندرانی برای فروش سهامشان رشد داشته است.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار میزان معاملات سهام در بازار بورس استان را ۷۱ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۹۰۱ سهم به مبلغ بیش از ۴۸۷ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: ارزش ریالی سهام خریداری شده ۱۵۹ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام ۳۲۸ میلیارد ریال بوده است و سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان، پالایش نفت اصفهان، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند و سرمایه گذاری توسعه ملی بیشترین ارزش معاملات استان را به خود اختصاص داده است.

جعفری یادآور شد: ۳۳ درصد از کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۶۷ درصد مربوط به فروش سهام بوده است.

وی درباره شاخص قیمت نیز گفت: شاخص قیمت ۴۵ هزار و ۴۷۴ واحد کاهش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۳۷۰ واحد رسیده است.

به گزارش بازار، کاهش قابل توجه معاملات در سهام عدالت در حالی است که هفته قبل بیش از ۸۲ میلیون فقره سهام به ارزش بیش از ۶۵۲ میلیارد ریال معامله شده است.

کد خبر: ۹۰٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha