۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
راه‌اندازی بخش قاچاق سامانه جامع اموال تملیکی تا ۱۷ خرداد
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرد

راه‌اندازی بخش قاچاق سامانه جامع اموال تملیکی تا ۱۷ خرداد

بختیاری، مدیرعامل سازمان جمع آوری و اموال تملیکی گفت: بخش قاچاق سامانه جامع اموال تملیکی تا ۱۷ خرداد بطور کامل راه اندازی خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، محمد علی افتخاری مدیرعامل این سازمان در خصوص سامانه جامع اموال تملیکی گفت: این سامانه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که یکی از مهمترین بخش‌های آن به حوزه قاچاق باز می‌گردد. افتخاری افزود: بخش قاچاق سامانه جامع اموال تملیکی تا ۱۷ خرداد بطور کامل راه اندازی خواهد شد و سازمان‌هایی که زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کرده اند، می‌توانند بلافاصله به سامانه جامع متصل شوند و سازمان‌هایی که این ساز و کار را ندارند اطلاعاتشان توسط اموال تملیکی بصورت دستی وارد سیستم خواهد شد تا شرایط اتصالشان فراهم شود.

وی با اشاره اینکه سیسمتی شدن فرایندها و سامانه‌های هوشمند در رسیدگی به پرونده‌ها منجر به کاهش خطای انسانی می‌شود، افزود: در حوزه قاچاق کالا، از زمان کشف توسط کاشفین، اطلاعات به صورت کامل وارد این سامانه می‌شود و تا زمان تعیین تکلیف کالا، همه اطلاعات آن قابل رویت خواهد بود.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، از راه اندازی این سامانه بصورت پایلوت در تهران و بوشهر خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر این سامانه برای این دو استان راه اندازی شده است و از هفته گذشته بارگذاری و ثبت احکام و اطلاعات پرونده‌های قاچاق توسط سازمان تعزیرات حکومتی این دو استان شروع شده است.

وی از ویژگی‌های بارز این سامانه یکپارچه سازی و متمرکز بودن اطلاعات در ستاد مرکزی، دانست و گفت: برای طراحی این سامانه از تکنولوژی روز دنیا استفاده شده و شفافیت در سطوح مختلف فرآیندی را به همراه دارد.

افتخاری از راه اندازی سامانه حراج الکترونیکی خبر داد و افزود: برای نخستین بار در سراسر کشور بزودی شاهد راه اندازی بزرگترین حراج الکترونیکی خواهیم بود که این امر باعث ایجاد فضای رقابتی شده و می‌توان کالاها را به موقع و در فضایی مطلوب‌تر تعیین تکلیف کرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: اولویت هدف‌گذاری سازمان در سال جاری بر پایه راه اندازی سیستم‌های هوشمند در جهت شفاف سازی و سرعت بخشی به انجام امور و همچنین کمک به رونق تولید ملی خواهد بود.

کد خبر: ۹۰٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha