۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
واتساپ از دولت هند شکایت کرد
در پی نقض مقررات جدید؛

واتساپ از دولت هند شکایت کرد

منابعی اعلام کردند واتساپ به اتهام نقض مقررات از سوی دولت هند، در دهلی نو از مقامات این کشور شکایت کرد.

به گزارش بازار، منابعی اعلام کردند واتساپ به منظور مسدود کردن مقرراتی که روز چهارشنبه از سوی دولت هند به اجرا گذاشته شد و به گفته کارشناسان واحد کالیفرنیایی فیس بوک را مجبور می‌کند حفاظت از زندگی خصوصی را نقض کند، در دهلی نو از دولت هند شکایت کرد.

افراد نزدیک به پرونده به خبرگزاری رویترز گفتند اقدام قضایی از دیوان عالی دهلی نو می‌خواهد اعلام کند که یکی از مقرارت جدید نقض حق زندگی خصوصی است که در قانون اساسی هند پیش بینی شده است، زیرا از شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی می‌خواهد «نخستین عامل اطلاع رسانی» را زمانی که مقامات می‌خواهند شناسایی کند.

اگر چه این قانون مقرر می‌کند که واتساپ تنها کسانی را که متهم به اقدامات متخلفانه هستند، معرفی کند، این شرکت می‌گوید در عمل نمی‌تواند این کار را به تنهایی انجام دهد.

از آنجا که پیام‌های واتساپ طبق قانون از اول تا انتها رمزگذاری شده هستند، واتساپ می‌گوید برای برآورده کردن خواست دولت هند باید رمزگذاری را برای گیرنده همینطور فرستنده پیام‌ها متوقف کند.

رویترز نتوانست به طور مستقل این شکایت را که از سوی واتساپ به دادگاه ارائه شده است، تأیید کند و از زمان رسیدگی به آن اطلاعی ندارد.

افرادی که از این ماجرا اطلاع داشتند، به علت حساسیت موضوع خواستند ناشناس بمانند.

واتساپ نزدیک به ۴۰۰ میلیون کاربر در هند دارد.

کد خبر: ۹۰٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha