۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
۹ شرکت در صف عرضه اولیه بورس تهران
مدیرعامل شرکت بورس تهران خبر داد

۹ شرکت در صف عرضه اولیه بورس تهران

صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت: از این پس، عرضه‌های اولیه با تضمین اوراق تبعی همراه خواهد بود و بزودی ۹ شرکت در بورس تهران عرضه می‌شوند.

به گزارش بازار، علی صحرایی در حاشیه مراسم عرضه اولیه در بورس تهران در جمع خبرنگاران افزود: از این پس عرضه‌های اولیه با تصمین در بازار ارائه می‌شوند به طوریکه سهامدار عمده، اوراق تبعی منتشر می‌کند و برای سهامداری که تا یکسال سهامدار شرکت باقی بماند، ۲۵ درصد سود اوری سهم، تضمین می‌شود.

وی ادامه داد: اوراق تبعی ابزاری است که در گذشته هم در بازار سرمایه وجود داشته و به نوعی بیمه سهم محسوب می‌شود براین اساس برای حمایت از سهامداران، از شنبه آینده (۸ خرداد) بر روی چند نماد عمده، استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت بورس تهران گفت: با توجه به شرایط بازار، عرضه‌های متعددی در بورس تهران خواهیم داشت و ۹ شرکت آماده عرضه اولیه و ۲۰ شرکت نیز در برنامه بورس تهران برای عرضه‌های اولیه خواهند بود.

وی تصریح کرد: افراد برای حضور در بورس و یا عرضه‌های اولیه، باید دانش لازم را داشته باشند یا به طور غیر مستقیم از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری یا مشاوران، اقدام به خرید سهام کنند.

وی درباره ریزش‌های اخیر بازار سرمایه نیز گفت: عوامل بنیادی از جمله کاهش قیمت نفت و بی اعتماد مردم، باعث ریزش بورس شد ضمن اینکه تغییر دامنه نوسان موجب ریزش شاخص کل بورس نمی‌شود.

وی افزود: بسته حمایتی بازار سرمایه در حال اجرا شدن است بطوریکه هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی، به صندوق تثبیت و توسعه بازار واریز شد و از طرفی نیز شرکت‌ها و نهادهای بزرگ قول دادند ۲۴ هزار میلیارد تومان وارد بازار سرمایه کنند که از این مبلغ ۷ هزار میلیارد تومان در بورس تهران اجرایی شده است و از شنبه آینده نیز ارائه اوراق تبعی با هدف گذاری حمایت از سهامداران خرد، صورت می‌گیرد.

کد خبر: ۹۰٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha