۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
ضرورت شکستن انحصار خودرویی در کشور| افزایش قیمت خودرو مورد قبول نیست
نماینده مردم شهرکرد در مجلس با بازار مطرح کرد

ضرورت شکستن انحصار خودرویی در کشور| افزایش قیمت خودرو مورد قبول نیست

احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس گفت: اگر صنایع خودروسازی برای افزایش قیمت خودرو تدبیری نداشته باشند حتماً باید برای شکستن این انحصار و تامین نیازهای داخل تصمیم جدی گرفته شود.

احمد راستینه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مشکلات خودروسازی در کشور گفت:  امروز این مسئله برای همه جدی است که انحصار دولتی در مسئله خودرو علاوه بر اینکه فسادآور است نتوانسته نیازها و تقاضاهای مردم را پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه مجلس معتقد است باید از تولید و ارتقاء کیفیت خودرو حمایت شود، بیان داشت: با این حال هر انحصاری که سبب فشار به مردم شود به هیچ وجه مورد قبول نخواهد بود.

راستینه اظهارداشت: بنابراین صنعت خودروسازی یا باید حمایت‌های داخلی را بپذیرد و تلاش کند تا صنعت خودروسازی مدیریت و قیمت‌های سرسام‌آورکنترل شود و یا اگر چنین اراده‌ای در صنایع خودرویی برای حل این مسئله وجود نداشته باشد طبیعتا مجلس برای عبور از انحصار خودرویی در کشور قدم جدی بر خواهد داشت.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس ادامه داد: اگر صنایع خودروسازی برای افزایش قیمت خودرو تدبیری نداشته باشند حتماً باید برای شکستن این انحصار و تامین نیازهای داخل تصمیم جدی گرفته شود.

راستینه با بیان اینکه انحصار در حوزه خودرو سازی و صنایع فولادی آسیب‌های جدی به افزایش قیمت خودرو وارد کرده است، بیان داشت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که مجلس باید انجام دهد حمایت بسیار ویژه از ظرفیت‌های داخلی کشور است البته یک اقدامی که اخیراً به واسطه همکاری وزارت دفاع و صنایع پیرو قطعه‌سازی در کشور آغاز شده بسیار اقدام مهمی است البته خروجی این طرح‌ها باید به کاهش هزینه‌های خودرو بیانجامد.

وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند تا حداقل خودروی مورد نیاز خانواده خود را تأمین کنند، بیان داشت: ما امروز در شرایط بومی سازی ساخت قطعات خودرو در کشور هستیم، این در حالی است که کیفیت تولید خودرو در برخی از انواع خودروها ارتقاء پیدا کرده است و این نشان می‌دهد که ظرفیت‌های ما می‌تواند نیاز داخل را پاسخ دهد اما آنچه که مردم را ناراضی کرده افزایش قیمت خودرو است که طبیعتاً این افزایش قیمت سرسام آور مورد قبول نیست لذا ما می‌توانیم با ایجاد هم افزایی در شبکه تولید مواد خام، قطعه سازی و مونتاژ این هزینه‌ها را کاهش دهیم که این مسئله نیازمند تدبیر است.

کد خبر: ۹۰٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha