۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
امکان قطعی آب در تابستان وجود دارد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

امکان قطعی آب در تابستان وجود دارد

جانباز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گفت: اگر در جاهایی مجبور شویم و یا حادثه‌ای پیش آید که کمبود آب داشته باشیم، ناچار به قطع آب هستیم، اما اولویتی برای قطع آب نداریم.

به گزارش بازار، حمیدرضا جانباز در جمع خبرنگاران، افزود: ۱۰۱ شهر در وضعیت قرمز تامین آب قرار دارند که احتمالا در تابستان با مشکل تامین آب روبرو خواهند شد، اما برنامه‌ای برای قطع آب نداریم.

وی گفت: در ۲۱۰ شهر میزان تولید و مصرف آب سر به سر است با تداوم افزایش دما که سازمان هواشناسی اعلام کرده گرمای تابستان امسال در ۵۰ سال اخیر بی سابقه خواهد بود، احتمال دارد تعداد شهرهایی که در وضعیت قرمز آبی قرار دارند بیشتر شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: اقدامات خوبی در دو سال گذشته در قالب طرح‌های کوتاه مدت انجام شده است که به طور مثال می‌توان به اتصال مخازن به شبکه و برطرف شدن مشکل خطوط انتقال و تجهیز چاه‌ها اشاره کرد که این اقدامات به ما اعتماد می‌دهد با وجود کاهش میزان بارش نسبت به سال‌های قبل، میزان آبی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد نسبت به گذشته بهتر شود.

جانباز افزود: در جاهایی که میزان تامین آب و مصرف برابر نیست از چهار تا پنج سال گذشته با مدیریت فشار، موضوع تامین آب یکنواخت مشترکان را فراهم می‌کنیم.

وی گفت: قطع آب و جریمه بندی به طور کلی از دستور کار شبکه‌های توزیع آب در دنیا خارج شده است، چون مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند بنابراین هدف نیز این است که با مدیریت فشار، آب مورد نیاز را تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: از دولت برای ابلاغ تامین مالی طرح‌های اضطراری تنش آبی در اول خرداد تشکر می‌کنیم که با تصویب این اعتبار، سرعت اجرای طرح‌ها بیشتر خواهد شد.

کد خبر: ۹۰٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha