۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
ذوب آهن غرب کشور تا پایان شهریور به چرخه تولید باز می‌گردد
فرماندار اسدآباد:

ذوب آهن غرب کشور تا پایان شهریور به چرخه تولید باز می‌گردد

همدان - فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه ذوب آهن غرب کشور به بخش خصوصی جدیدی واگذار شده است، گفت: ذوب آهن غرب کشور تا پایان شهریور به چرخه تولید باز می گردد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان؛ سعید کتابی با اشاره به اینکه ذوب آهن غرب کشور به بخش خصوصی جدیدی واگذار شده است، گفت: با واگذاری این طرح صنعتی بزرگ به بخش خصوصی جدید تا پایان شهریورماه پس از ۲۶ سال انتظار طرح فوق با تولید فرو منگنز به چرخه تولید باز خواهد گشت.

کتابی اظهار کرد: این طرح سال ۹۰ با تولید شمش چدن افتتاح و راه اندازی شد اما بعد از  گذشت سه ماه به علت عدم صرفه اقتصادی شمش چدن برای تغییر خط تولید طرح از شمش چدن به فرومنگنز و دیگر مشکلات تعطیل و راکد شد.

وی با بیان اینکه با پیگیری های لازم استاندار همدان و نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در حال حاضر طرح فوق به سرمایه گذاری بخش خصوصی جدیدی به نام شرکت برسم لعل اسدآباد واگذار شده است، عنوان کرد: بنا بر قول مساعد سرمایه گذار بخش خصوصی طرح ذوب آهن غرب کشور تا پایان شهریور ماه افتتاح می شود و به چرخه تولید باز خواهد گشت.

کتابی تعداد اشتغال مستقیم طرح را  ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر  و اشتغال غیر مسقیم طرح را ۷۰۰ نفر برشمرد و یاد آور شد: در سال اول طرح ذوب آهن شهرستان تولید ۱۰۰ هزار تن محصول فرومنگنز خواهد داشت که در سال  آینده میزان تولید سالیانه طرح به ۲۵۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۹۰٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha